השכונות החדשות והאטרקטיביות בשדרות משנות את פני העיר כולה

השכונות החדשות בשדרות מושכות עניין רב. עם עיצוב אדריכלי ייחודי, אזורי תעסוקה ומסחר מתחת לבית, פארקים רחבי ידיים ומוסדות חינוך מתקדמים שכל הורה היה שמח לשלוח את ילדיו אליהם

חדשות כיפה הפרסום מטעם עיריית שדרות ומשרד הבינוי והשיכון 02/02/22 18:27 א באדר א'

השכונות החדשות והאטרקטיביות בשדרות משנות את פני העיר כולה
העיר שדרות, צילום: גולן סבג

הכתבה בשיתוף עיריית שדרות ומשרד הבינוי והשיכון

בעיר שדרות קמו וקמות סה"כ 6 שכונות חדשות במסגרת הסכם הגג עליו חתמה העירייה. בהובלת משרד הבינוי והשיכון והעירייה לכל שכונה קונספט ייחודי משלה ורשימת יתרונות שגורמת למשפחות צעירות רבות להצביע ברגליים ולעבור לגור בעיר מכל רחבי הארץ.

במקביל לבניית יחידות הדיור, עומלים בעירייה באמצעות החברה הכלכלית על בניית מוסדות חינוך חדשניים, פתרונות תחבורה מתקדמים, מרכזי תעסוקה ומסחר ממש מתחת לבית, גני שעשועים וכמובן מוסדות ציבור מושקעים כמו בתי כנסת, מועדוני נוער, היכל תרבות ועוד.

בעירייה מסבירים כי משפחה שמגיעה לעיר מקבלת מעטפת מלאה הן של שירות מחבק מהעירייה שרואה בהגירה חיובית כמטרת על והן של תשתיות פיזיות כך שלא יחסר לה דבר. התכנון הקפדני והמעקב הצמוד של העירייה מובילים לכך כי רמת החיים בעיר עולה משנה ולשנה והתוצאות מדברות בעד עצמן כאשר השיווקים נחטפים והביקוש ממשיך לטפס.

בין השכונות החדשות שמוקמות באמצעות משרד הבינוי והשיכון, שכונת "הכלניות" שממוקמת בחלקה הצפוני-מרכזי של העיר ומאפשרת גישה נוחה אל מרכז שדרות. השכונה כוללת כ- 1,100 יחידות דיור - בנייה עצמאית בשיטת 'בנה ביתך', בנייה רוויה של עד שלוש קומות וכן בניינים בני 7-9 קומות. השם של השכונה, 'כלניות', ניתן לה כמחווה לפריחת הכלניות המדהימה באזור שמושכת אליה תיירים מכל הארץ בכל שנה.

לצדה, שכונת "הכרמים" שכוללת כ-620 יחידות דיור שכבר שווקו ורובן אף אוכלסו. תכנון השכונה בוצע תוך חשיבה מתכללת של כל הנדרש בשטחים הציבורים הפתוחים בעיר, מוסדות ציבור ועוד.

ריאה ירוקה ואיכות חיים גבוהה

בימים אלו, בהשקעה של כ- 12 מיליון שקלים בתקצוב משרד הבינוי והשיכון, נבנה בסטודנטים הגבוהים ביותר פארק חדש ומרהיב שממוקם בין שכונת "הכלניות" לשכונת "הכרמים".

במרכזו של הפארק ברכת שיקוף ייחודית שתכיל סילון שיגיע לגובה של 20 מטר וייצור מופע מים שישלב גם מוסיקה ואף הקרנת סרטונים. בנוסף בפארק יקום אמפי טבעי עם מדשאה שצופה למזרקה.

בנוסף, בפארק יקומו פינות ישיבה ומסלולי הליכה היקפיים, מתקני שעשועים חדישים ואטרקטיביים לפעוטות וילדים, מתקני כושר, ריהוט רחוב, פינות מנגל, עצי נוי, שטחי גינון וצמחיה עשירה ומגוונת.

בתכנון הפארק הושקעה מחשבה רבה על מנת שיוכל להתאים לכלל התושבים – לבני הנוער, למשפחות ולבני הגיל השלישי, כך שכולם יוכלו ליהנות.

הפארק החדש, בין שתי השכונות החדשות, מהווה חלק מרכזי במפת העיר המתחדשת. ריאה ירוקה שתיתן לתושבים מענה משולב של בילוי משפחתי בשעות הפנאי.

הדמיה של הפארק

הדמיה של הפארק צילום: אדריכל יעקב כהן

חווה חקלאית, פארק ארכאולוגי ואזור תעסוקה ירוק וחדשני

בשכונת "שדרות בפארק" החדשה שממוקמת בצפונה של העיר מוקמת בימים אלה חווה חקלאית חינוכית יפיפייה שתהווה מרחב למידה חווייתי אזורי לנושאי הסביבה והחקלאות. החווה תיצור סביבת עבודה ייחודית ותאפשר סביבה הוליסטית ירוקה, בה יגדלו ירקות, צמחי תבלין, פרחים, צמחי בית, עצי פרי ובעלי חיים.

הדמיה של החווה החקלאית

הדמיה של החווה החקלאית צילום: שטול אדריכלים

לצד כך, בשכונה יקום אזור התעסוקה הירוק GREEN שעתיד להפוך לאחד ממרכזי התעסוקה המתקדמים והדינאמיים באזור. במתחם ישבו בין היתר חברות היי טק כאשר מי שיגור בשכונה ויעבוד בה, לא יזדקק אפילו לכלי רכב. מבקרים ועובדים מבחוץ יוכלו להגיע ברכבת ומהתחנה באופניים במסלול מיוחד שמוקם ישירות לשכונה ולמתחם.

ואם זה לא מספיק, בתחום השכונה נכלל שטח ציבורי פתוח נרחב הכולל פארק ארכאולוגי ייחודי שיציג את חיי התרבות והתעשייה בתקופה הרומית-ביזנטית. העירייה בשיתוף רשות העתיקות מובילים את הפרויקט הייחודי שכלל עבודות שימור רבות. המבקרים יוכלו ליהנות ממיצג מרתק שמספק מבט אל העבר כחלק מחיי היום יום.

שירות עד הבית

המגמה של העירייה היא לשתף כמה שיותר את התושבים בשכונות, הן בפרויקטים של תשתיות ופיתוח והן בפרויקטים קהילתיים ולפעול יחד איתם במטרה להעצים את הקהילתיות מתוך הבנה כי זהו הבסיס המרכזי לבניית קהילה מגובשת ואכפתית שמעורה בנעשה ומשתפת פעולה עם הרשות.

ואכן, לא מדובר בסיסמאות מהפה אל החוץ כי אם בתוכנית עבודה של ממש. החל מחודש יוני, בהובלת אגף שירות לתושב בעיר, יצא לדרך מיזם חדש ובמסגרתו מדי שבוע רכזי המשל"תים השכונתיים מגיעים אל השכונה שהם אמונים עליה, נפגשים בפארקים או במקומות ציבוריים אחרים עם תושבי השכונה, הן מבוגרים והן ילדים.

במפגשים הללו הרכזים מציגים לתושבים את פעילות המשל"ת השכונתי, עונים על שאלות ומעבירים מידע חדש על הנעשה בשכונה כל זאת - בזמן שהילדים נהנים מהפעלה, אכילת קרטיבים ומשחקים.

סיפור הצלחה

סביב משבר הדיור, עליית יוקר המחייה והשינויים שהביאה איתה מגפת הקורונה, העיר שדרות מובילה בביקושים עם מחירים שפויים, הטבות מס משמעותיות, מרחבים פתוחים, שכונות שאין כדוגמתן בישראל ועירייה ששמה את השירות לתושבים בראש סדר העדיפויות. ללא ספק מדובר במהפכה וסיפור הצלחה.

הפרסום מטעם עיריית שדרות ומשרד הבינוי והשיכון