הסכם הגג של עכו: אל תפספסו את העיר הצפונית

הסכם גג שחתמה עיריית עכו מקדם את העיר הצפונית להפוך לאחת המתפתחות בישראל. עם הטבת מס של 12 אחוזים, אסור לכם לפספס את השכונה החדשה והמתקדמת הכרם ג'

חדשות כיפה תוכן שיווקי 04/04/22 10:46 ג בניסן התשפב

הסכם הגג של עכו: אל תפספסו את העיר הצפונית
העיר עכו - בתנופת בנייה, צילום: יח"צ

עם היכל תרבות חדש ב-50 מיליון שקלים, מעל ל-80 אחוזי זכאות לבגרות ו-30 מיליון שקלים שיושקעו בפיתוח ושדרוג הנמל, עכו ממצבת את עצמה כאחת הערים שמתפתחות הכי הרבה בישראל. שכונת "הכרם" שנבנית בימים אלו בקצב מהיר הופכת להיות הבשורה החדשה של העיר הצפונית שאסור לכם לפספס. 

בעיר נרשמה בתקופה האחרונה גם תנופת פיתוח עירונית, ששמה דגש על פיתוח סביבתי, בנייה ושיפוץ פארקים ירוקים במספר שכונות, נטיעת ריאות ירוקות, שיקום שכונות ותיקות, פרויקטים ציבוריים, עירוניים, מסחריים ופרטיים בהיקף של יותר ממיליארד שקל. בעיר קיים אחד הפארקים האתגרים הגדולים בישראל.

חומות העיר עכו

חומות העיר עכו צילום: דרור כץ

שכונת הכרם ג', הסמוכה לפארק הבוטני כוללת 1,500 יחידות דיור, כאשר עד היום אוכלסו 360 מהם. השכונה אמורה להגיע לאכלוס מלא תוך שנה. העירייה דואגת להקים את שטחי הציבור, המוסדות, הגנים ובתי הכנסת במקביל לבנייני המגורים, כאשר עד לכניסת אחרון התושבים אמורה השכונה להיות מוקמת באופן סופי. 

הסכם הגג עליו חתמה העירייה ב-2017, כולל פיתוח אינטנסיבי לאורך הצירים הראשיים. ההסכם אשר נחתם בין משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ועיריית עכו כולל פיתוח של כ-17,780 יחידות דיור, מסחר ותעסוקה, בשמונה מתחמים בקרקע מדינה. חלק מהמתחמים שהוקמו בזכות הסכם זה, כבר שווקו לקהל.

פרוייקט הכרם, אל תפספסו

פרוייקט הכרם, אל תפספסו צילום: יח"צ

המיקום של עכו, כשעה ורבע מתל אביב ו-15 דקות נסיעה מחיפה, מייחד אותה כעיר הקרובה למרכז ומאפשרת נגישות רבה לתושביה לאזור המרכז, לצד היותה העיר המרכזית המושכת אליה אוכלוסייה צעירה מאזור הצפון. אסור לפספס את הטבת המס בסך 12 אחוזים לה זכאים תושבי העיר, הטבה משתלמת במיוחד איתה אפשר לממן את המשכנתא על הבית החדש. 

השכונה היא סנונית ראשונה, בשורת הפיתוח שקורית בעכו בשנים האחרונות. השכונה באה עם פיתוח סביבתי מושלם, פארקים ירוקים, אזור תעשייה חדש עם תעסוקה עתירת ידע שיוקם במזרח העיר, אזור תעסוקה ותיק שעובר שדרוג במסגרת הסכמי הגג, ועוד מקומות עבודה רבים עבור תושבי העיר. 

בית הכנסת אור תורה - כולו עוטר בפסיפס

בית הכנסת אור תורה - כולו עוטר בפסיפס צילום: דרור כץ

שי בן חיים, עתיד להתגורר בשכונה החדשה מסביר מדוע הגיע לפרויקט: "חיפשנו הרבה מקומות, מעין קיבוץ בתוך עיר, לחיות ביחד בקהילה, עם אווירה. זאת המטרה". 

שער העיר

בימים אלה משווק משרד השיכון 1035 יחידות דיור שייבנו במזרח העיר כחלק מתכנית "דירה בהנחה". מסתבר, שהביקושים לדירות אלה הם גבוהים במיוחד. בהמשך מתוכננות לקום באזור זה כאלף יחידות דיור נוספות  לצד אזור תעסוקה חדש על שטח של כ-500 דונם.

מהפכה בתחום החינוך

זו הפעם השלישית שהעיר עכו זוכה בפרס החינוך המחוזי, פעם אחת זכתה אף בפרס החינוך הארצי וגם השנה היא מועמדת לקבל פרס זה.

עכו הצליחה לחולל מהפכה של ממש בתחום החינוך היסודי והעל יסודי, עם אחוזי זכאות לבגרות גבוהים,  היצע של מוסדות איכותיים,  קונסרבטוריון עירוני,  שלומדים בו כ-10% מכלל ילדי עכו מוסיקה ואחוזי גיוס מהגבוהים שנראו בעיר בשנים האחרונות. 

מערכת החינוך בעכו הינה אחת ממערכות החינוך המשוכללות בארץ ללמידה מרחוק, המיושמת בה כבר למעלה משלוש שנים.

מערכת החינוך בעיר היא מגוונת ולצד החינוך הממלכתי הדתי פועלים בעיר תיכון מקיף דתי של רשת אמי"ת, ישיבה תיכונית חדשה וישיבת הסדר.

הפארק האתגרי

הפארק האתגרי צילום: יח"צ

העירייה השקיעה משאבים רבים בהיקף של כ-22 מיליון שקל, יחד עם משרד החינוך ושותפים נוספים לטובת הכשרת המוסדות, בינוי מוסדות חינוך, שיפוץ, הצטיידות, הצללות, הנגשות, תקשוב ועוד. כמו כן, שודרגו תשתיות אינטרנט בבתי הספר ואף חולקו כאלף מחשבים וטאבלטים לילדי העיר על מנת לסייע להם בלמידה מרחוק.

בנוסף, נפתחו שבעה גני ילדים חדשים, מתוכם גן אחד לחינוך מיוחד. הגנים החדשים מהווים גולת הכותרת מבחינת חדשנות בבינוי.

קמפוס רימון בעכו

שיתוף פעולה בין עיריית עכו לבין 'רימון – ביה"ס למוסיקה' הוביל לפתיחת שלוחה רשמית של בית הספר בעיר הצפונית. זו השלוחה הראשונה והיחידה שפתח רימון, בנוסף לקמפוס הראשי ברמת השרון. הקמפוס ממוקם בהיכל התרבות החדש בעכו והוא כולל חדרי לימוד אקוסטיים, כלי נגינה ואולפני הקלטה המצוידים בטכנולוגיות המפותחות ביותר ללימודי מוסיקה, בהשקעה של כ-3 מיליוני שקלים.

שלוחת רימון בעכו תאפשר ליוצרים מכל אזור הצפון לפתח את הכישרון שלהם, ללמוד לכתוב, להלחין ולהקליט שירים בצורה מקצועית ולקדם אותם בתעשיית המוסיקה. כל זאת, בבית הספר למוסיקה שנחשב לטוב ביותר בישראל. בקמפוס ילמדו טובי המורים של רימון: נשיא רימון יהודה עדר, המפיק אבי אלבז, ארי גורלי ורבים נוספים. טובי המוסיקאים של ישראל יתארחו בו ויעבירו סדנאות אורח. בימים אלה נפתחה ההרשמה ללימודים בעכו.

העיר הפופולארית על פי בוקינג

העיר עכו נחשבת לעיר תיירות מהמובילות בארץ ובעולם, הוכרזה ב-2001 על ידי אונסקו כעיר מורשת עולמית ואף דורגה על ידי ענקית התיירות BOOKING  במקום השני ברשימת הערים הפופולאריות בישראל לשנת 2022 כעיר עם חווית האירוח הגבוהה. מדי שנה מבקרים בעכו יותר מ-2 מיליון תיירים ואורחים.

מלון ערבסק, אחת הערים המתויירות בארץ

מלון ערבסק, אחת הערים המתויירות בארץ צילום: יח"צ

את העיר מאפיינים עשרות חדרי אירוח, מלונות וצימרים ייחודיים שמשמרים את ההיסטוריה וזהות העיר, כדוגמת מלון עכותיקה, אפנדי, ערבסק, מליסנדה, ועוד. על פי הנתונים, מספר חדרי המלון והצימרים יכפיל עצמו בשנתיים הקרובות במטרה לספק מקומות לינה למספר הרב של התיירים הפוקדים את העיר מדי שנה. 

העיר הצפונית הפכה בשנים האחרונות גם ליעד קולינרי ותרבותי מבוקש, עם פסטיבל עכו, חגיגת התיאטרון הגדולה ביותר כבר 42 שנים, פסטיבל האופרה, מופעי "המצודה", אירועים בטיילת העיר, מועדון הג'אם שמארח להופעות, ערבי ג'אם סשן, מסיבות, הצגות, הרצאות, הקרנות סרטים ועוד ואתרים היסטוריים שאין שניים להם.

הקולינריה מתפתחת בעכו

הקולינריה מתפתחת בעכו צילום: יח"צ