המיקום של חריש טוב יותר מחדרה או יוקנעם, אז איך זה שמהמחירים בה כל- כך זולים?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 29/08/19 12:59 כח באב התשעט

המיקום של חריש טוב יותר מחדרה או יוקנעם, אז איך זה שמהמחירים בה כל- כך זולים?
השכונה החדשה בחריש, צילום: יחצ

מסתבר שזה הכול עניין של תדמיות. אחרת איך תסבירו את העובדה שדירת 4 חדרים בשכונה השיתופית שבשכונת בצוותא בחריש, זולה בעשרות אחוזים מדירה מקבילה בשכונות בחדרה, ביוקנעם או אור עקיבא, כשכל המאפיינים הפיסיים והסביבתיים שלה טובים יותר?

חווית מגורים היא דבר חשוב, מיקום ותעסוקה חשובים לא פחות

רכישת דירה היא אף פעם לא נושא פשוט, מכיוון שיש לא מעט שיקולים בקבלת החלטה. אנחנו רוצים דירה גדולה ברמת גימור גבוהה, אנחנו רוצים לגור בשכונה איכותית עם אנשים איכותיים, שכונה שתספק חווית מגורים אולטימטיבית עם חינוך מצוין כך שהילדים שלנו יוכלו לגדול בצורה טובה ולמצות את הפוטנציאל שטמון בהם. וכל זה במחיר נתון. לא פשוט כבר אמרנו?

הדמיה מהפרוייקט החדש

הדמיה מהפרוייקט החדשצילום: יחצ

חווית מגורים היא דבר חשוב, מיקום ותעסוקה חשובים לא פחות

אומרים שיש 3 דברים שחשובים ברכישת דירה: Location, Location, Location. אמירה זו היא מעט פופוליסטית אבל יש בה המון הגיון. זאת, מכיוון שנגישות ופרנסה הם שני צרכים חשובים שהולכים יד ביד. מה הערך של דירה זולה ומאובזרת אם המיקום שלה לא מאפשר לנו למצוא עבודה או לא מאפשר נגישות למרכזי תעסוקה? מיקום ותעסוקה יהיו בד"כ הפרמטרים שיסבירו את הפערים בין מחירי הדירות בערים ובשכונות השונות

מציאות זה דבר אחד, תדמיות זה דבר אחר

מסתבר שמיקום אטרקטיבי זו לא עובדה אלא תפיסה. אחרת, איך אתם יכולים להסביר את העובדה שמחירי דירות במיקום אטרקטיבי יותר זולות יותר מדירות שנמצאות במיקום פחות טוב? מסתבר שתפיסת המיקום לא תמיד בהלימה עם העובדות בשטח. חשוב לציין כי מיקום אטרקטיבי אינו תוצאה רק של מרחק פיסי ממרכזי תעסוקה או מרכזי בילוי ופנאי, אלא בעיקר הנגישות של אותו אזור לצירי תחבורה מרכזיים. שכונה שקרובה לכביש 6 אבל רחוקה פיסית ממרכזי תעסוקה יכולה להיות אטרקטיבית יותר משכונה שקרובה יותר לאותם מרכזי תעסוקה אך ללא גישה לכבישים מהירים. מעניין לגלות כי התפיסה של ציבור הרוכשים את אטרקטיביות המיקום של שכונה א' לעומת שכונה ב' נשען במרבית המקרים על תפיסות ולא על עובדות, במיוחד כשמדובר בשכונות חדשות ולא מוכרות.

הדמיית הפרוייקט החדש

הדמיית הפרוייקט החדשצילום: יחצ

שכונת בצוותא בחריש מציגה מיקום אטרקטיבי, אך עדיין לא מקבלת את הקרדיט לכך.

המקרה של שכונת בצוותא הוא מקרה מצוין להמחשה ומלמד על ההשפעה של תפיסות על פני עובדות. אחרת, כיצד יתכן ששכונה שנמצאת במיקום טוב יותר ממרבית השכונות בחדרה או ביוקנעם, מתומחרת בצורה זולה יותר? התשובה פשוטה: ליאת לוי שעוסקת כבר המון שנים בתחום תיווך נדל"ן, טוענת כי אנשים מעריכים מקומות שהם לא מכירים בצורה מאד ביקורתית. הם כמעט ולא מתייחסים למאפיינים הפיסיים צורה נקייה ונשענים בעיקר על תפיסות, ממש כמו בדייט ראשון.

שכונת בצוותא נהנית ממיקום מאד אטרקטיבי, טוענת טלי כהן, מנהלת השיווק בחברת שפיר שבונה את השכונה. היא קרובה במרחק של 5 דקות נסיעה מכביש 6 והיא קרובה ללא מעט מרכזי תעסוקה כמו מרכז העסקים ביקנעם, מרכז העסקים בחדרה או מת"מ בחיפה. יתרה מכך, התושבים העתידיים של השכונה ייהנו מחוויית מגורים שיתופית שלא קיימת בשום שכונה קרובה. חווית המגורים השיתופית אמורה לחסוך לתושבים מאות שקלים בחודש על שירותים כמו חללי עבודה שיתופיים או חוגים. ועדיין אנחנו נתקלים בהתנגדויות שהן לא רציונאליות. בחור שגר באשקלון או כפר סבא יכול להיות ביקורתי בנוגע לנושאים כמו ביטחון אישי ומשפחה שגרה במודיעין מתוסכלת שאין גישה ישירה לכביש 6. זאת למרות שלה כיום לוקח 40 דקות להגיע לכביש 6 ולדיירי שכונת בצוותא לוקח 8 דקות בממוצע.

כך יראה הסלון החדש לכם?

כך יראה הסלון החדש לכם?צילום: יחצ

אי ודאות זו "הזדמנות לנצל הזדמנויות"

מרבית החלטות הקנייה הן רגשיות ומושפעות מתפיסות לא פחות מעובדות, טוען אסף חתוכה, סמנכ"ל האסטרטגיה לשעבר במשרד הפרסום מקאן תל-אביב. זו הסיבה שהרוכשים הראשונים, הם אלו שיודעים להכיל אי ודאות והם גם אלו שמצליחים לנצל הזדמנויות ולרכוש בשכונת בצוותא דירות במחירים מאז זולים. הם יותר טוב מאיתנו מבינים שזה הכול עניין של זמן ואי הודאות עם הזמן תעלם.

כל מי שינתח בצורה מושכלת את הדירות בשכונת בצוותא יבין שהמחירים נמוכים ביחס לערך. שנה מהיום ברגע שכל תושבי ישראל כבר יבינו את היתרונות של שכונות חדשות כמו שכונת בצוותא, המחירים בה כבר לא יחזרו להיות אותו הדבר.

רוצים לדעת עוד על הפרוייקט? לחצו כאן