חגית משה: "לא בטוחה שאשב במועצה הציבורית"

סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה, ששמה פורסם כאחת מחברות המועצה הציבורית הצפויה לבחור את יו"ר הבית היהודי, אומרת בשיחה עם 'כיפה' כי היא עשויה לוותר על ההשתתפות בה. "החלטתי שלא אהיה חלק מהמועצה, אבל לוחצים עליי להישאר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/01/19 16:53 יא בשבט התשעט

חגית משה: "לא בטוחה שאשב במועצה הציבורית"
חגית משה, צילום: שרון עזרן

מי יבחר את יו"ר הבית היהודי? הבוקר פרסמו מנכ"ל המפלגה וחברי הכנסת, לאחר ישיבה עם הרב דרוקמן והרב אלי סדן, כי יבקשו מחברי מרכז הבית היהודי לתמוך בהצעה כי מועצה ציבורית תבחר את יו"ר המפלגה, ואף פרסמו את שמות חברי הוועדה. אחת מהן היא חגית משה, סגנית ראש העיר ירושלים וראש סניף הבית היהודי בבירה, אשר אומרת בשיחה עם 'כיפה' כי כלל לא בטוח שאכן תשב בוועדה המסדרת.

"אף אחד באופן רשמי לא פנה אלי", אומרת משה. "היו עוד הרבה שמות שעלו. השם שלי נכנס מכיוון שאנחנו הסניף הגדול ביותר של הבית היהודי, מבחינת בוחרים וחברי מרכז. אני רציתי שיהיה נציג אחר שלנו בוועדה. כלל לא ידעתי שאני חברה בוועדה עד שהמפלגה פרסמה את המסמך הסופי.
אחר כך התחילו הקונספירציות. אמרו שהוועדה היא מטעם, שיש פה איזשהו דיל, שאני רוצה לרוץ לכנסת ולכן אני בוועדה. ובשיח שהתקיים בקבוצת הווטסאפ של חברי הסניף, שעלו בו טענות שאני שם בגלל אינטרסים אישיים, הודעתי שאני לא חברת וועדה. זו היתה ההחלטה שלי בלילה", מספרת חגית משה.

"אבל מהבוקר קיבלתי מאות שיחות, מרבנים ופעילים, גם מחוץ לירושלים, שאמרו שאני לא אעשה את זה, שזה חוסר אחריות שאני לא אהיה בוועדה הזו, שאני מפקירה את ירושלים, כי אני יו"ר הסניף של הבית היהודי בעיר. כרגע, בינתיים, עוד לא קיבלתי החלטה. אתמול קיבלתי החלטה שלא, אבל אני מבינה שיש פה רעש מאוד גדול שקורא לי לא לקבל החלטה פזיזה ולא לעשות את זה".

ומה דעתך בכלל על הרעיון של וועדה?

"אני חושבת שאי אפשר ללכת לוועדה שיש סביבה כל כך הרבה חוסר אמון חשדנות. הרעיון של הוועדה הוא הגיוני, אני חושבת שאנשים חיצוניים, רציניים, לא יבואו להתמודד במרכז מהיום להיום. המרכז צריך לאשר את המועמד שייבחר, כמו שיש וועדת איתור במשרדי ממשלה. שאפשר לקבל את המסקנות שלה ואפשר גם שלא. אבל תוך שבוע ימים להביא למרכז מישהו רציני, אני לא רואה שאפשר לעשות את זה. לכן אני חושבת שהרעיון של וועדה רצינית, של מגוון הציונות הדתית, הוא הדבר הנכון. כמובן שהוא צריך לקבל את אישור המרכז. 

"אבל", היא מסייגת, "לקחו את זה למקומות של חוסר אמון, ואמרתי שאני לא הולכת למחלוקת, אני עסוקה מאוד בירושלים. כבר הודעתי למנכ"ל שאני לא אהיה, אבל לוחצים עליי מאוד לשנות את ההחלטה, גם חברי הכנסת, גם רבנים, גם אישים חשובים מאוד בציונות הדתית. כרגע עוד לא החלטתי."