כדי להודות על חזרתו לפוליטיקה: חבר הכנסת מימינה עלה להר הבית

יום טוב כלפון שחזר לכנסת עם פרישתו של עמיחי שיקלי, עלה הבוקר להר הבית: "כחבר כנסת בשנה האחרונה הפכתי את הר הבית לפרויקט אישי ואמשיך לפעול על מנת לאפשר ליהודים להתפלל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/22 12:37 יח בתמוז התשפב

כדי להודות על חזרתו לפוליטיקה: חבר הכנסת מימינה עלה להר הבית
כלפון בהר הבית, צילום: מינהלת הר הבית

בשבוע שעבר הניח חבר הכנסת עמיחי שיקלי את מכתב ההתפטרות שלו ליושב ראש הכנסת מיקי לוי. שיקלי פינה את מקומו לחבר הכנסת יום טוב כלפון שנשלח הביתה בחודש מאי האחרון על ידי ראש דאז, נפתלי בנט. הבוקר (א') עלה כלפון להר הבית כדי להודות על חזרתו לפעילות ציבורית בכנסת.

כלפון, מחברי הכנסת הפוקדים את הר הבית לעיתים קרובות, כתב כי ימשיך את פעולתו בכנסת למען העולים. "היום בצום י"ז בתמוז, אנחנו על הר הבית. היום הזה מסמן את הבקעת חומות ירושלים ותחילת תקופת החורבן של שלושת השבועות שמסתיימת בתשעה באב", כתב כלפון.

כלפון בהר הבית:

"במקום הזה עמד בית המקדש עד לפני כ-2,000 שנה. וכאן אנחנו עומדים היום בתקופה אחרת, של בנייה מחדש בעזרת ה׳. כחבר כנסת בשנה האחרונה הפכתי את הר הבית לפרויקט אישי ואמשיך לפעול על מנת לאפשר ליהודים להתפלל בעזרת ה׳ בכל ימות השבוע ובכל שעות היום".

במנהלת הר הבית בירכו על עלייתו של חבר הכנסת להר הבית ומקווים שעוד חברי כנסת יצטרפו אליו. "עליית כל חבר כנסת מקדמת את הר הבית בצעדים ציבוריים ואף מעשיים. ביום הזה אשר עם ישראל מתחיל את שלושת שבועות האבלות על חורבן המקדש, אנחנו יכולים לנחם את עצמנו בנחמה קטנה, בעובדה שהר הבית חוזר להיות מקום התפילה וההודאה״.

צילום: מינהלת הר הבית

ברקע איומי חמאס: חבר כנסת מימינה עלה להר הבית וספג צעקות

ביום העצמאות האחרון, עלה חבר הכנסת יום טוב כלפון להר הבית, אחרי הפסקה ארוכה של 13 ימים בעקבות סוף הרמדאן ועיד אל פיטר. כלפון עורר מהומה בקרב העולים היהודים שקראו לעברו קריאות: "מישהו שיושב עם חמאס בממשלה. ההיסטוריה לא תשכח לך".

"אחרי שארגוני המקדש מנו שיא עלייה להר הבית בחג הפסח, הם חששו שההר ייסגר למשך תקופה ארוכה", כתב חבר הכנסת כלפון הבוקר, "בימים האחרונים עמדתי בקשר עם הארגונים ומול ראש הממשלה על מנת לאפשר את פתיחת ההר ביום העצמאות. ברוך ה' גם זכיתי לעלות בעצמי בטהרה הבוקר. זה היום עשה ה׳ נגילה ונשמחה בו. חג עצמאות שמח עם ישראל".