חברי קונגרס בעוז וגאו"ן: "ארץ ישראל יהודית"

בביקורם בגוש עציון הביעו שני מחוקקים אמריקאים את מחויבותם לקשר האמיץ עם ישראל ולמעמדה של הארץ כשייכת לעם היהודי. ראשי תנועת הריבונות לאורחים: ריבונות, ולא חלוקת הארץ, היא הדרך היחידה לשלום

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/18 13:03 י באדר התשעח

חברי קונגרס בעוז וגאו"ן: "ארץ ישראל יהודית"
חברי הקונגרס נוטעים עצים בעוז וגאו"ן, צילום: אלעד פסח

חברי הקונגרס האמריקאי, דיוויד מקינלי וסקוט טיפטון, ממשיכים את ביקורם בישראל, ולאחר שעוכבו לחקירה במהלך ביקורם בהר הבית קיימו השניים ביקור גם בשמורת עוז וגאו"ן שבגוש עציון. את הביקור קיימו מקינלי וטיפטון עם נשותיהם והתכבדו על ידי ראשי תנועת הריבונות מיסודה של "נשים בירוק", יהודית קצובר ונדיה מטר, בנטיעת עצי זית.

בדברי הברכה שנשאה ציינה קצובר בפני אורחי השמורה את התודות וההוקרה על הידידות שמרעיף הממשל האמריקאי על ישראל ועל ההחלטה להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים, ועם זאת הוסיפה וציינה כי לנוכח הדיווחים על תכנית שלום הנרקמת בבית הלבן חשוב שהשניים יעבירו לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, את המסר ולפיו לא ייכון שלום אמת כל עוד תהיה כרוכה בו חלוקת הארץ.

"חלוקת הארץ לא מתקבלת על הדעת. רק ריבונות ישראל על יהודה ושומרון תביא לשלום אמת ולצדק", אמרה קצובר והוסיפה: "זאת הארץ של עם ישראל שגורשנו ממנה. שבנו למולדתינו, להיסטוריה שלנו. זהו המוסר וזהו הצדק. יש כאן ערבים שהיגרו לכאן. הם יוכלו לחיות לצידינו כאורחים. בעל הבית היחיד על הארץ הזאת זה העם היהודי. כל קוראי התנ"ך יודעים זאת וגם קוראי הקוראן". 

חבר קונגרס מקינלי הביע בדבריו את תחושתו המרוממת בביקור בחבל ארץ זה ואת התרגשותו בנטיעת עץ באדמה זו. "אנחנו חייבים להאמין בעתיד. מה שאני רוצה הוא לעבוד אתכם, יד ביד, יד ביד הממשלה האמריקנית עם ממשלת ישראל, כך שתזכו בחופש ובשגשוג שאתם יכולים לחלום עליו. נגבה אתכם. יש לכם את הגב שלנו".

חברי הקונגרס עם נדיה מטר ויהודית קצובר

חברי הקונגרס עם נדיה מטר ויהודית קצוברצילום: אלעד פסח

מקינלי הוסיף וציין כי ביקורו זה הוא השלישי בישראל, וכאשר הוא חושב על ישראל הוא רואה בה מדינה הקרובה לליבו, "זאת ארץ ישראל, זאת ארץ יהודית!", הכריז ושב על קריאתו לעבודה משותפת על מנת להבטיח שבעתיד ניתן יהיה לעמוד תחת צילו של העץ שזה עתה נטע בשמורה, "ללא פחד וחשש, כפי שמרגיש כל מי שנמצא על אדמתו שלו".

חבר הקונגרס טיפטון נשא דברים גם הוא ואמר: "זו זכות עבורי להצטרף אליכם היום". בדבריו ציין את "הסימבוליות של שתילת עץ – הדור הבא יירש את השורשים והפירות שיניבו העצים שאנחנו נוטעים כאן". לדבריו "המחויבות של עם ישראל ושל אזרחי ארה"ב לריבונות המדינה היהודית כאן בישראל היא קשר שלא יכול להישבר ולא יישבר".

בדבריו התייחס טיפטון לתקרית בהר הבית ואמר "הייתה לנו על הר הבית חוויה שלא הרבה אמריקנים חוו.  המחויבות שלנו היא לעשות את חלקנו ומשימתנו בקונגרס האמריקני על מנת לעמוד על ריבונותה של ישראל, עלינו להיות מסוגלים לעמוד על הזכויות של הקהילה היהודית בישראל, כפי שהדברים בתפילה שלכם וגם בתפילה של האמונה הנוצרית. ה' הוא אלוקים, ה' הוא אחד, ישראל היא אחת. שה' יברך אותכם".

כזכור השניים עוכבו על ידי שוטרי הר הבית לאחר שהרימו מהקרקע ענף עץ זית, מעשה שעורר עליהם את זעמם של אנשי הוואקף שדרשו את הרחקתם מהמקום. השוטרים שנכחו במקום לא זיהו את השניים כחברי קונגרס אמריקאי והוציאו אותם מהמקום.

ראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר, סיכמו את הביקור בסיפוק וציינו כי אין זה הביקור הראשון של חברי קונגרס בשמורת 'עוז וגאו"ן' בפרט ובגוש עציון בכלל והדברים מעידים על הרוח החיובית שממשיכה לנשב מהממשל האמריקאי.

קצובר ומטר סבורות כי המסר לפיו חלוקת הארץ לא תביא לשלום אמת מחלחלת היטב לשדרת מקבלי ההחלטות בבית הלבן ואלה יעבירו מסרים ברורים ברוח זו לנשיא האמריקאי ולצוותו המדיני.