חבריו של זכריה באומל מברכים על השבת גופתו: "עם ישראל זוכר את לוחמיו ולא יפקירם"

הרב יובל שרלו, שלחם בקרב סולטאן יעקוב, אומר כי מאז הקרב ההוא "אני נושא את המחויבות העמוקה להשיב את כולם הביתה". הרב ברוך וידר, ראש ישיבת הכותל וחברו הקרוב של באומל: "אשרי העם שזהו צבאו. ושבו בנים לגבולם".

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/19 18:53 כז באדר ב'

חבריו של זכריה באומל מברכים על השבת גופתו: "עם ישראל זוכר את לוחמיו ולא יפקירם"
הרב יובל שרלו, צילום: אריה כץ

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר 'אורות שאול', וראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר שהשתתף בקרב החילוץ של סולטאן יעקוב, אמר היום (ד') לאחר השבת גופתו של זכריה באומל הי"ד, מנעדרי הקרב ההוא, כי הבאתו של באומל לקבר ישראל היא מילוי חובה של מדינת ישראל כלפיו: 

"מאז הקרב הנורא בסולטן יעקב אנו טוענים כי גם כשקיים שבריר סיכוי להבאת הנעדרים הביתה, בין חיים ובין לקבורה - ישנו חובה מוסרית ואנושית לעשות זאת". אמר הרב שרלו. "הבאת זכריה באומל לקבר ישראל היא מילוי חובה של מדינת ישראל כלפיו, כלפי עצמנו, וכלפי כל חיילי צה"ל. אנו מאמצים את ידיהם של כל העוסקים במלאכת קודש זו ומודים להם, רואים בכך חשיבות עצומה ומסר מרכזי לחיילי הצבא, ומקווים ומתפללים שגם שאר נעדרי צה"ל יזכו לחזור הביתה, ולהיות מובאים לקבר ישראל".

עוד הוסיף הרב שרלו: "בקרב סולטן יעקב נקלע גדוד מהחטיבה למארב נורא, ואנו עסקנו כל הלילה בניסיון חילוצו. שימשתי שם כממלא מקום המ"פ שלא היה בארץ, ומאז אני נושא את המחויבות העמוקה להשיב את כולם הביתה".

חברו הקרוב של באומל, ראש ישיבת הכותל, הרב ברוך וידר, ששירת עמו בקורס מפקדי טנקים, אמר לאחר ההודעה על השבת גופתו: "בכאב לב גדול ובדמעה, זה היום עשה ה' ומדינת ישראל חיכתה לו. עם ישראל זוכר את לוחמיו ולא יפקירם, אשרי העם שזהו צבאו. ושבו בנים לגבולם".