חברותיה של שירה איש רן למזכ"ל האו"ם: גנה את הפיגוע הרצחני

כחודש לאחר הפיגוע הרצחני בעפרה, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש עוד לא גינה את הרצח המחריד של התינוק עמי-עד ישראל. עכשיו, חברותיה של שירה איש רן שנפצעה ואיבדה את התינוק שלה דורשות ממנו לגנות את הפיגוע הרצחני

חדשות כיפה גלעד כהן 28/12/18 09:11 כ בטבת התשעט

חברותיה של שירה איש רן למזכ"ל האו"ם: גנה את הפיגוע הרצחני
עוד לא גינה את הפיגוע | מזכ"ל האו"ם גוטרש, צילום: צילום מסך מיוטיוב

בעקבות הפיגוע שאירע לפני כשלושה שבועות בעפרה, בו נפצעה שירה איש רן והתינוק שלה, עמי-עד ישראל נרצח, כתבו חברותיה של שירה במכללת "אורות ישראל" מכתב דרישה למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש שנשלח דרך שגריר ישראל באו"ם דני דנון. הדרישה של חברותיה של שירה לגוטרש היא גינוי הפיגוע הרצחני. עד היום, כחודש מאז הפיגוע לא נשמעה מילה מפיו בנושא ובוודאי לא גינוי. 

במכתב מתארות חברותיה של שירה לספסל הלימודים את מה שהתרחש בפיגוע הרצחני. "שירה, חברתנו לספסל הלימודים, סטודנטית צעירה בת 21, יחד עם בעלה עמיחי, בכניסה ליישוב עפרה כשמחבלים ארורים פתחו ביריות לעברם במטרה לרצוח אותם – רק משום שהם יהודים. שירה שהיתה בשבוע ה- 30 להריונה נפצעה קשה, וילדה בניתוח חירום ולצערנו בנה התינוק הספיק לחיות ארבעה ימים בלבד עד שהחזיר נשמתו לבורא עולם. ארבעה ימים בהם נאבק על חייו בכל שעה ושעה, מיטלטל בין חיים ומוות, ולפני שידע מהו העולם שאנו חיים בו, הגיעו מרצחים בני עוולה וגדעו את חייו. תינוק קטן שעוד לא נולד וכבר עבר מן העולם. תינוק ששהה בבטן אמו והמתין לרגע שבו יזכה לצאת לאוויר העולם, ונרצח רק בשל היותו יהודי."

חבורתיה של שירה איש רן

חבורתיה של שירה איש רןצילום: הותר לשימוש


החברות פונות למזכ"ל האו"ם וטוענות כי עד היום לא שמעו בישראל את קולו בעניין גינוי הפיגוע הרצחני. "אנו, חברותיה של שירה, אשה שהיתה אמורה להביא לעולם חיים חדשים ולהפוך לאמא בעוד עשרה שבועות בלבד תובעות ממך לגנות בכל תוקף את פשע השנאה הנורא. התעלמות ממעשה שפל ובזוי זה, היא חיזוק ידי הטרור הערבי הפוגע בנו ועידוד של הרוצחים הבאים. מי שרוצחים תינוק בבטן אמו צריכים להיות מוקצים ומנודים בכל העולם ומי שתומך בהם צריך לדעת שכל אומות העולם יגנו אותו ואף אומה לא תתמוך בו, לא בתקציבים, לא בחינוך, ולא בשום סיוע שיבקש."

שירה ועמיחי איש-רן

שירה ועמיחי איש-רןצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"עדיין לא מאוחר,  אדוני מזכ"ל האו"ם" אומרות חברותיה של שירה איש רן. "קום וגנה בקול רם וברור  את הרצח. עדיין לא מאוחר לכנס את עצרת האומות המאוחדות ולהצהיר כי מי שרוצח תינוקות הוא לא בן אדם ואין לו מקום בעולם שלנו."