זקן רבני תימן ורב העיר בני ברק הלך לעולמו

הרב שלמה קורח, רב העיר בני ברק וזקן רבני תימן, הלך לעולמו בגיל 84 לאחר מחלה. עלה מתימן בילדותו, למד במרכז הרב ובפוניבז'. הלוויתו תצא אחה"צ מבני ברק לירושלים

חדשות כיפה יהונתן קליין 22/10/18 10:31 יג בחשון התשעט

זקן רבני תימן ורב העיר בני ברק הלך לעולמו
הרב שלמה קורח זצ"ל, צילום: Yaakov Cohen/Flash90

ברוך דיין האמת: בבית החולים שערי צדק בירושלים נפטר זקן רבני תימן ורבה של בני ברק הרב שלמה קורח. בן 84 במותו, לאחר מחלה.

הרב קורח נולד למשפחת רבנים בצנעא. בילדותו למד אצל הרב חיים צאלח ואצל סבו רבי עמרם קורח זצ"ל, רבה הראשי האחרון של יהדות תימן. בשנת תש"ט עלה לארץ במסגרת מבצע 'כנפי נשרים' והתגורר עם אביו וסבו בירושלים. אחותו נעלמה, במסגרת פרשת חטיפת ילדי תימן. בשנים האחרונות התראיין בנושא ואמר כי איננו תולה תקוות שאחותו תימצא.

בצעירותו למד בישיבת 'מקור חיים', ובישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה. משנת תשי"ג למד בישיבת מרכז הרב שבירושלים, ולאחריה בישיבת פוניבז' בבני ברק. כמו כן למד בישיבת לייקווד והיה מקורב לראש הישיבה הרב אהרן קוטלר זצ"ל.

לאחר נישואיו, למד בכולל אברכים של ישיבת פוניבז' בבני ברק. בהמשך מונה לחבר הרבנות בבני ברק ולאחר מכן נבחר לרב העיר. הוא היה הרב הראשון של העיר בני ברק המוכר על ידי הרבנות הראשית לישראל וכיהן גם כאב בית הדין של העיר.

הרב נחשב לרבם של עדת תימן בארץ הקודש, וכיהן כרב קהילת חניכי הישיבות בבני ברק. חיבר את סדרת הספרים 'עריכת השולחן' וספרים רבים נוספים. 

מסע הלווייתו ייצא בשעה 13:30 מבית המדרש בו לימד, של קהילת 'חניכי הישיבות' ברחוב מימון פינת רחוב ירושלים בבני ברק, ומשם ימשיך לבית העלמין סנהדריה בירושלים, שם ייטמן.