זעקת העגונות: תביעה ייצוגית בסך עשרות מילוני שקלים נגד בתי הדין הרבניים

בעקבות טענות לסחבת במינוי 19 דיינים חדשים החליטה עגונה אחת לייצג את כלל הנפגעים מהעומס שמוטל על מערכת בתי הדין, "עיכוב המינויים של הדיינים החדשים מסב נזק כבד לציבור המתדיינים ולאמון הציבור במערכת השיפוט של המדינה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/04/18 15:43 כו בניסן התשעח

זעקת העגונות: תביעה ייצוגית בסך עשרות מילוני שקלים נגד בתי הדין הרבניים
הטענות לסחבת הגיעו לבית המשפט, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

הטענות לסחבת במינוי דיינים חדשים הובילו אתמול (שלישי) עגונה להגיש תביעה ייצוגית כנגד הנהלת בתי הדין הרבניים בסך של עשרות מיליוני שקלים.

האשה, שנמצאת במצב עגינות המתמשך על פני חמש שנים, החליטה לשמש כקול עבור כל הגורמים שנפגעו בעקבות המחסור ב- 19 דיינים והעומס הרב שקיים על המערכת.

בנוסף לבקשה לאישור התובענה הייצוגית הגישה התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, באמצעות עו"ד אורי ישראל פז שמייצג גם את העגונה, עתירה דחופה לבג"ץ בין היתר נגד בתי הדין הרבניים, משרד המשפטים, המשרד לענייני דת וחברי הוועדה לבחירת דיינים וביניהם שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר הוועדה השר ד"ר יובל שטייניץ והרבנים הראשיים הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו.

בחודש אוקטובר האחרון שיגרה התנועה מכתב התראה לשר ישטייניץ, בדרישה שיפעל בהקדם לסיום הליך בחירת 18 דיינים חדשים. לטענתה חלה סחבת בנושא, משיקולים פוליטיים, שמשפיעה על מאות אלפי אנשים ובמידה והנושא לא יטופל בקרוב היא תעתור על כך לבג"ץ. מאז עלה כאמור החוסר בדיינים ל-19.

יידרשו להשיב לעתירה. שקד ושטייניץ

יידרשו להשיב לעתירה. שקד ושטייניץצילום: פלאש 90. אמיל סלמן

בעתירה שהגישו ביקשו העותרים להציג לבית המשפט "את צערם העמוק והקשה מנשוא של המוני עגונות ועגונים, קטינים וקטיני קטינים, אימהות חד-הוריות ואבות עכשוויים, אשר כל אלה ואחרים אנוסים לחרוק שיניים ולנשוך שפתיים ולהמשיך לסבול בשקט את מחדליהם המינהליים של המשיבים, ביחד ו/או לחוד".

 עוד נכתב כי "הכול מודים אפוא כי קיים צורך חיוני למנות לאלתר 19 דיינים חדשים לכל הערכאות. ראינו כיצד הכול מודים כי עיכוב המינויים של הדיינים החדשים מסב נזק כבד לציבור המתדיינים ולאמון הציבור במערכת השיפוט של המדינה".

העותרים ביקשו מבג"ץ שיקיים דיון דחוף בעתירתם, במטרה להורות בסופו של דבר לוועדה לבחירת דיינים להתכנס במהירות ולהשלים את מלאכת בחירת ומינוי הדיינים החדשים

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן