זעאתרה לא מתנצל: לא אהיה סגן ראש עיריית חיפה

רג'א זעאתרה הודיע במסיבת עיתונאים כי הוא לא חוזר בו מדבריו והחליט לא לכהן כסגן ראש עיריית חיפה "לא מתנצל, למי שנמצא תחת כיבוש יש זכות להתנגד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/18 12:33 ד בטבת התשעט

זעאתרה לא מתנצל: לא אהיה סגן ראש עיריית חיפה
סגן תומך טרור? ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם, צילום: פלאש 90. מאיר ועקנין

המועמד של חד"ש לסגן ראש עיריית חיפה הודיע כי הוא אינו מסכים לחזור בו ומדבריו והחליט לפרוש מהסגנות לראשות עיריית חיפה "שהירה שלבי תהיה סגנית ראש העיר הערביה הראשונה"

רג'א זעאתרה אמר על סערת מינויו לסגן ראש עיריית חיפה: "אני לא מתנצל, אני לא תומך בטרור ומתנגד לכל פגיעה בחפים מפשע. אבל אני יודע שבסכסוך זה נפגעים משני הצדדים, ואנחנו מצדדים ותומכים בעם שנמצא תחת כיבוש, ויש לו הזכות להלחם בכיבוש בכל האמצעים העומדים לרשותו". 

ראש העיר הנכנסת, עינת קליש רותם, הפצירה בזעאתרה לחזור בו מדבריו מעוררי המחלוקת בהם השווה את הציונות לדאעש, ואף התנתה את המשך המינוי בגינוי הדברים. אולם  זעאתרה מסרב לעמוד באולטימטום שהציבה לו קליש רותם והחליט כי לא יכהן כסגנה. 

היורשת של זעאתרה, שהירה שלבי הגיבה לפרישתו של  זעאתרה: "הדמוקרטיה הישראלית פשטה את הרגל" 

חברת הכנסת רגב בירכה על הפרישה: "ההתנהגות הבזויה של זעאתרה והתעקשותו שלא להתנצל על תמיכתו בארגוני טרור הקוראים להשמדתה של מדינת ישראל ולפגיעה באזרחיה, רק מחזקת עוד יותר את הסיבה למה אסור שאדם כמוהו ישמש בתפקיד סגן ראש העיר חיפה", אמרה השרה רגב. "כפי שאמרתי, רג'א זעאתרה יכול לשמש בתפקיד הסגן של אסד, הנייה או נסראללה. לא ציפיתי שיתנצל. למה?! כי הוא באמת ובתמים תומך בארגוני הטרור", עוד הוסיפה השרה רגב: "אני קוראת לראשת העיר עינת קליש-רותם שלא למנות גם את שהירה שלבי