זנדברג סימנה את המאבק הבא מול הימין: "רוצים את תיקי החינוך והמשפטים"

יו"ר מרצ תקפה את גנץ ולפיד: "אין עמדות. רוצים אחדות עם מירי רגב, שהפכה את ההסתה והצנזורה לאמנות", והוסיפה: "איזו ישראל אנחנו רוצים לראות פה: כהניסט בוועדה למינוי שופטים וסמוטריץ' שר החינוך, או מרצ חוזרת למשרד החינוך?"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 11/03/19 12:19 ד באדר ב'

זנדברג סימנה את המאבק הבא מול הימין: "רוצים את תיקי החינוך והמשפטים"
זנדברג בנאום השקת הקמפיין, צילום: דוברות מרצ

מרצ השיקה היום (ב'), בבית העיתונאים בתל אביב, את קמפיין המפלגה לקראת הבחירות וראש המפלגה, ח"כ תמר זנדברג סימנה את שני התיקים עליהם תילחם מול הימין.

"חנוך לוין", סיפרה זנדברג בנאומה, "כינה את אנשי המרכז: 'אנשי בסדר'. הם לא המשיחיים, הגזענים והכהניסטים, אבל הם גם לא אלה שיעמדו בכל הכוח מולם. אנשי המרכז הם בסדר, אבל הם זקוקים לדחיפה רצינית מאוד על מנת שהם יזוזו. על מנת שיהיה מהפך".

לדבריה, "היום ברור לגמרי שבשביל מהפך צריך אומץ. בשביל מהפך צריך להגיד את האמת לציבור ובשביל מהפך צריך לשאול את עצמנו ביושר איזו ישראל אנחנו רוצים לראות פה: כהניסט בוועדה למינוי שופטים וסמוטריץ' שר החינוך של ביבי, או מרצ חוזרת למשרד החינוך בממשלה של גנץ".

תומך בנתניהו. סמוטריץ

מרצ מעוניינת בתיק החינוך שבו הוא חפץ. סמוטריץ'צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

עוד היא אמרה כי "מרצ כאן כדי לומר בקול ברור – ממשלת מרכז-שמאל צריכה להניע מחדש משא ומתן מדיני, להנהיג שוויון אזרחי לכולם ולצמצם את הפערים המפלצתיים בחברה. יש הזדמנות לממשלה שתחלץ אותנו מאחיזת החנק של מפעל ההתנחלויות וההדתה". לצד זה הדגישה כי מפלגתה תדרוש את תיקי המשפטים והחינוך.

בהמשך היא תקפה את מפלגתם של גנץ ולפיד ואמרה כי בימים האחרונים כבר נשמעים קולות מצד כחול לבן על ממשלת גנץ-לפיד-ליכוד. ממשלת אחדות הם קוראים לזה, ואני שואלת: אחדות עם מי? אחדות עם דודי אמסלם, שהמשנה הפוליטית שלו היא איומים על עדי מדינה? עם מירי רגב, שהפכה את ההסתה והצנזורה לאמנות? עם הליכוד, שהפכה את עצמה לקן של שחיתות וממש בימים אלה מקדישה את כל מאמציה להכנסת תומכי טרור יהודי לכנסת ישראל? זאת הבשורה?".

זנדברג המשיכה במתקפתה על גוש המרכז וטענה כי "אם יש דבר אחד ברור במפלגת כחול-לבן, הוא שכאשר אין עמדות – העמדה השלטת היא של מי שיש לו אידיאולוגיה. כך השתלטה עמדתו של בוגי יעלון שמבטיח מליון מתנחלים נוספים ועמדתו של האוזר אדריכל חוק הלאום. כך התנערה מפלגה ששואפת להיות מפלגת שלטון מפיתרון שתי המדינות והשאירה את המפה הפוליטית ללא חלופה מדינית משמעותית. בשביל מהפך – צריך את מרצ. צריך שבממשלת המרכז-שמאל שתקום, מרצ תהיה כוח מוביל ודומיננטי. יש לנו תוכניות גדולות לארבע השנים הקרובות".