זנדברג לשב"כ: בדקו האם הייתה התערבות זרה סביב הודעתו "הדרמטית" של נתניהו

לאור הודעה שהופצה בין אזרחי ישראל, לפיה חלה תפנית משמעותית לטובתו של נתניהו בנושא חקירותיו, ביקשה יו"ר מרצ לחקור את מקורן, "המסרון נועד להטעות ולהטות את הציבור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/01/19 19:14 ג בשבט התשעט

זנדברג לשב"כ: בדקו האם הייתה התערבות זרה סביב הודעתו "הדרמטית" של נתניהו
תמר זנדברג, צילום: Hadas Parush/Flash90

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, פנתה הערב (רביעי) לשב"כ בבקשה שיחקרו האם בשעות שלפני הודעתו של ראש הממשלה, אותה כינו בלשכתו "דרמטית", נעשו ניסיונות להתערב במערכת הבחירות באמצעות מדינות זרות.

תחת הכותרת, "ניסיון הטית הבחירות על ידי התערבות מדינה זרה", כתבה זנדברג לשב"כ כי היא פונה לארגון "בעקבות מסרונים שנשלחו לאזרחי ישראל ביום שני 07.01.19 בשעה 18:00 בתפוצה סיטונאית".

לדבריה, "מובן מאליו כי אזרחי ישראל שקיבלו את המסרון קישרו בין המידע השקרי שמכיל להצהרת ראש הממשלה, וכי המסרון נועד להטעות ולהטות את הציבור. יתרה מכך, חברת הכנסת נאווה בוקר הופיעה בשידור והקריאה את המסרון כאילו והמידע הכתוב בו מתאר דברי אמת".

לסיום ביקשה יו"ר מרצ, "לבחון את הקשר בין המסרון השקרי והצהרת ראש הממשלה, לניסיון ההתערבות של מדינה זרה בבחירות לכנסת, ממנו התריע ראש השב"כ".

בתחילת השבוע הודיעה לשכתו של נתניהו כי ימסור הודעה "דרמטית". בהמשך, לאחר שנפוצו הערכות שונות בנוגע לתוכן הדברים, נשלחו הודעות לאזרחים ובהן נכתב בין היתר, כביכול בשם גורם בכיר בליכוד, כי "עורך הדין נבות תל צור הצליח בשיתוף פעולה עם מח"ש להשיג הוכחות להעלמת ובידוי ראיות במסגרת חקירת ראש הממשלה. חלק מהחוקרים החשודים משתפים פעולה עם מח"ש". עוד נכתב כי בעקבות הדברים "נתניהו מתכוון לדרוש מהיועמ"ש להודיע על הקפאת כל התיקים נגדו עד סיום החקירה".

אתמול פרסם השב"כ הודעה מעט חריגה, לפיה הם ערוכים לכל ניסיון להטות את תוצאות הבחירות בישראל על ידי גורמים זרים. "למדינת ישראל וקהיליית המודיעין", נכתב, "יש את הכלים והיכולות לאיתור, ניטור וסיכול של נסיונות להשפעה זרה, במידה ויהיו כאלו. ביכולתה של מערכת הביטחון הישראלית לאפשר קיומן של בחירות דמוקרטיות וחופשיות במדינת ישראל".