זילבר הופיעה בישיבת הממשלה- בנט יצא

המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר הגיעה לישיבת הממשלה. בנט, עמד במילתו, ויצא במחאה נגד הופעתה של זילבר. הקרב הבא: חוק היועמ"שים שצפוי לעלות בימים הקרובים

חדשות כיפה מירב כהן 02/12/18 15:19 כד בכסלו התשעט

זילבר הופיעה בישיבת הממשלה- בנט יצא
בנט ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החינוך בנט יצא בהפגנתיות מישיבת הממשלה הבוקר (א') כיוון שהמשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, נכחה בה. 

בעקבות סערת ההתבטאויות של המשנה ליועמ"ש זילבר החליטה שרת המשפטים שקד כי זילבר לא תגיע לישיבות הממשלה ודיוני הכנסת לייצג את משרד השפטים. השר בנט התריע "אם זילבר לא תפוטר, כל עוד היא תגיע לישיבת הממשלה אנחנו נצא ולא נשתתף בישיבה כשהיא נמצאת שם", אמר בנט בחודש שעבר לרשת ב'. ''תפקידה לייעץ משפטית, לא לחנך אותנו. היא סובלת משכרון כוח וברור שהדברים שלה הם פוליטיים. שתתכבד ותתפטר ותרוץ לפוליטיקה אם היא רוצה. לייעץ לנו היא סיימה״.

היום, לקראת סיום ישיבת הממשלה, הופיעה המשנה ליועמ"ש בישיבת הממשלה. השר בנט, עמד במילתו, ועזב המחאה את הישיבה. 

זילבר, שהופיעה בפני וועדת חינוך, התרבות והספורט, שדנה על חוק הנאמנות בתרבות אמרה "הימים מביאים לא רק חוקים חדשים אלא מילים חדשות - נאמנות, משילות ועוד". לטענתה ישנו ''שיח חברתי ופוצע, ''אם יש מי שנאמן יש גם מי שבוגד? גיס חמישי?", והוסיפה, ''הבו לנו עם ממושמע ומחונך שחשיבותו אחידה. הנאמנות בתרבות היא אוקסימורון כמו שתיקה רועמת". 

המשבר הבא עם זילבר צפוי להגיע מחר (ב') כאשר יעלה בוועדת חוקה חוקה היועמ"שים, אותו מקדמת השרה שקד. השרה טענה שאם זילבר תגיע לישיבה היא תנקוט מולה בסנקציות קשות. מנגד חברת הכנסת מיכאלי אמרה שאין בסמכותה של השרה להורות למשנה שלא להגיע לוועדה ואף פנתה בנושא ליועמ"ש של הכנסת שיורה לאנשי המשכן להתעלם מהוראותיה של השרה שקד.