'זזים ימינה': קמפיין חדש של גוש הימין

לאחר שהסקרים החלו לנבא שוויון בין הגוש הימני לגוש השמאלי, החליטו במפלגות הלאומיות להשיק קמפיין חדש שמטרתו להמריץ מצביעים של מפלגות ימין להצביע לאחת ממפלגות הגוש

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/19 08:55 יט באדר ב'

'זזים ימינה': קמפיין חדש של גוש הימין
עובדים יחד? נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בשבוע האחרון הקימו פעילים של הליכוד, הימין החדש ואיחוד מפלגות הימין, מטה שנועד למצות את פוטנציאל ההצבעה של המחנה הלאומי. שמו של המטה "זזים ימינה", ומטרתו להמריץ מצביעים של מפלגות ימין שלא התכוונו להצביע, לממש את זכותם האזרחית. עם זאת, הפעילים לא יפעלו למען מפלגה מסוימת, אלא ידרבנו הצבעה רק למען אחת המפלגות הימניות, כך פורסם בישראל היום.

הרקע ליוזמה הוא גידול של 8.1% במספר בעלי זכות ההצבעה, שמשמעותו 434 אלף בוחרים חדשים, בהשוואה לבחירות הקודמות בשנת 2015. בנוסף, מניתוח דפוסי הצבעה באזורים המזוהים עם הימין, עולה כי במקומות מסוימים אזרחים נשארים בבית ולא מגיעים להצביע. 

בברכת ראש הממשלה נתניהו, הימין החדש ואיחוד הימין, החל לפני כשבוע לפעול המטה הבלתי מפלגתי למען המחנה הלאומי.

פעיל הליכוד מירושלים שמוביל את היוזמה מרדכי בניטה אמר:"במצב הקיים היום, מנדט או שניים יכולים לשנות את התמונה. מה שאנו מתכוונים לעשות הוא לאתר קלפיות שבהן היה שיעור הצבעה נמוך אבל התמיכה לימין היתה גבוהה. נשלח אנשים לדפוק על כל הדלתות, לומר לאנשים לצאת להצביע וגם להציע עזרה. מה שחשוב זה שאיננו מפלגתיים, ולא נפעל למען מפלגה זו או אחרת".