לא בפעם הראשונה: הסינים איבדו שליטה על טיל וחלקיו צפויים להתרסק בכדור הארץ

בתחילת שבוע הבא צפויים להתרסק חלקים מטיל סיני על כדור הארץ. "חלקם גדולים למדי - יגיעו לפני השטח", אמר פרופסור מאוניברסיטת קולומביה הבריטית | מקרים דומים התרחשו בשנים 2021-2021

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/22 11:29 כח בתמוז התשפב

לא בפעם הראשונה: הסינים איבדו שליטה על טיל וחלקיו צפויים להתרסק בכדור הארץ
שיגור הטיל הסיני ביום ראשון, צילום: צילום מסך

טיל מסוג לונג מארץ' 5b, שוגר ביום ראשון האחרון מוונצ'אנג שבמחוז היינאן לתחנת החלל הסינית. הטיל איבד שליטה והוא צפוי ליפול בחזרה לכדור הארץ למקום לא ידוע. משקלו של הטיל הינו 23 טונות ואורכו כ-30 מטרים.

מייקל ביירס, פרופסור מאוניברסיטת קולומביה הבריטית אמר לחדשות CNN כי ייתכנו שחלקים גדולים מהטיל יפלו. "למרות שהוא יתפרק עם כניסתו לאטמוספירה, חלקים רבים - חלקם גדולים למדי - יגיעו לפני השטח", הזהיר ביירס.

צפו בשיגור הטיל:

נכנס בצורה לא מבוקרת נוספת לאטמוספירה

ג'ונתן מקדואל, אסטרונום במרכז הרווארד-סמית'סוניאן לאסטרופיזיקה, ציין שמשגרים מכוונים למקום מבודד באוקיינוס השקט הנקרא: 'בית קברות לחלליות', שם הם מתרסקים באחד המקומות הכי נידחים בעולם, בין דרום אמריקה לניו זילנד.

מקדואל הסביר כי בעקבות "דעיכת מסלולו תלויה בתנודות האטמוספריות", שיגורו של הטיל נכשל. "אני מברך את סין על ההצלחה בשיגור המעבדה לחלל, אבל מצר על כישלונה בעיצוב מחדש של הלונג מארץ' 5b, ששוב נכנס בצורה לא מבוקרת נוספת לאטמוספירה", אמר האסטרונום.

זו לא הפעם הראשונה שטילים סינים ששוגרו נפלו על כדור הארץ. במאי 2021 התרסק טיל סיני שיצא משליטה באזור לא מיושב באוקיינוס השקט, דרומית לסרי לנקה. במאי 2020 שיגרה סין במסגרת ניסוי טיל לחלל שהתרסק בחופי מאוריטניה שבמערב אפריקה.