זועבי לא הגיעה לאירוע לזכר נרצחות: "מחרימה מתנחלות"

חברת הכנסת מהרשימה המשותפת סירבה להשתתף ביוזמת חברות הכנסת במסגרת שבוע המאבק באלימות כלפי נשים שנרצחו על ידי בני זוגן, כיוון שהשתתפו בה חברות כנסת המתגוררת בהתנחלויות: "המאבק נגד ההתנחלויות עומד מעל כל יוזמה"

חדשות כיפה מירב כהן 21/11/18 16:26 יג בכסלו התשעט

זועבי לא הגיעה לאירוע לזכר נרצחות: "מחרימה מתנחלות"
חברות הכנסת מנציחות נשים שנרצחו על ידי בני זוגן, צילום: ללא

חברת הכנסת, חנין זועבי, לא לקחה חלק ביוזמה של חברותיה למשכן למען נשים כיוון שלא רצתה להצטלם עם חברות כנסת מתנחלות. "כחלק ממאבק בהתנחלויות ויוזמות ה-BDS חברת הכנסת נמנעת משיתוף פעולה עם מתנחלות" 

במסגרת שבוע המאבק באלימות כלפי נשים התקיימה דקת דומייה לזכר 21 נשים שנרצחו שנה ע"י בן משפחה או בן זוגן. 13 הח"כיות התאספו ברחבת הכנסת, כל אחת בחולצה לבנה עם שם אשר מנציח אישה שנרצחה מתחילת השנה. 

חבת הכנסת זועבי מהרשימה המשותפת נענתה ליוזמה ואף קיבלה חולצה עם כיתוב של אחת הנרצחות. אולם מקורביה התקשרו למארגני היוזמה ושאלו אותם האם יצטרפו ליוזמה חברות כנסת המתגוררת בהתנחלויות? כשנענו בחיוב החליטה זועבי כי לא תשתתף ביוזמה. 

בשיחה ל'כיפה' טענה זועבי כי להצטלם עם חברות כנסת מההתנחלויות זה לייצר לגיטימציה לדבר שהיא מתנגדת אליו "לא אקח חלק מיוזמות שבהן משתתפות חברות כנסת המתגוררת בהתנחלויות", והוסיפה, "המאבק בהתנחלויות עומד מעל לכל יוזמה, מבורכת ככל שתהיה"