זוכה פרס ישראל לאדריכלות - מתכנן 'בניין כלל'

דן איתן, בן 88, מוותיקי האדריכלים בישראל, התבשר על ידי שר החינוך בנט על זכייתו בפרס ישראל לאדריכלות ועיצוב. בנט כתב: "איתן הוא אינטלקטואל של התרבות האדריכלית, שעבודותיו מאפשרות להבין את התהוות הישראליות משנות ה-50 ואילך"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 26/03/19 14:49 יט באדר ב'

זוכה פרס ישראל לאדריכלות - מתכנן 'בניין כלל'
דן איתן, חתן פרס ישראל, צילום: מיכאל יעקובסון

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע על חתן פרס ישראל לשנת תשע״ט בתחום אדריכלות ועיצוב: האדריכל דן איתן. השר נפתלי בנט בישר כעת למר איתן על זכייתו בפרס לרגל יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל. 

בנט כתב בעמוד הטוויטר שלו: ״בישרתי כעת לאדריכל דן איתן על זכייתו בפרס ישראל בתחום אדריכלות ועיצוב! ‏דן איתן הוא אינטלקטואל של התרבות האדריכלית, שעבודותיו מאפשרות להבין את התהוות הישראליות משנות ה-50 ואילך. הוא לימד כ-60 שנה, נשא בתפקידים ציבוריים מובילים, והוביל מאבקים ציבוריים מרכזיים. מזל טוב דן״.

דן איתן, בן 88, הוא מהוותיקים והמוערכים בקרב אדריכלי ישראל. בין עבודותיו המפורסמות נמנות: המטה הארצי של המשטרה בירושלים, מוזיאון תל אביב לאומנות, חלק ממבני הכור הגרעיני בדימונה, מגדל העיר ובניין כלל בירושלים. בשנים האחרונות תכנן איתן סדרה של בתי כנסת חדשים בעיר חריש, במשותף עם האדריכלית רות להב.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן