זה צוות המו"מ של הבית היהודי-האיחוד הלאומי. ניר אורבך: "נדרוש את המשפטים והחינוך"

באיחוד מפלגות הימין כבר גיבשו את זהות האנשים שינהלו את המגעים מול הליכוד. המטרות: תיקים בכירים לרב פרץ ולסמוטריץ, וקידום החוק הנורווגי. חבר צוות המו"מ מול נתניהו לחדשות כיפה: "אנחנו 6 מנדטים עם בן דהן. הוא ישוב אלינו בוודאות"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 11/04/19 12:55 ו בניסן התשעט

זה צוות המו"מ של הבית היהודי-האיחוד הלאומי. ניר אורבך: "נדרוש את המשפטים והחינוך"
מכוןן גבוה גם עם חמישה (או שישה) מנדטים. אורבך, צילום: דוברות הבית היהודי

באיחוד מפלגות הימין החלו להביט לעבר היום שאחרי הקמת הממשלה וגיבשו את צוותי המשא ומתן מול הליכוד. חבר הצוות, מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך, חשף בראיון לחדשות כיפה מי האנשים שינסו להכניס את המפלגה עם מקסימום תפקידים.

"אבי מעוז מהבית היהודי ושריה דמסקי מהאיחוד הלאומי ינהלו את צוותי המשא ומתן", אמר אורבך והוסיף כי "על פן המקצועי יהיו אלעזר בן הרוש וישראל מלאכי ובפן הפוליטי סמוטריץ, הרב פרץ ואני, כשגם יובל צור יהיה חלק מהצוות הכולל".

אורבך הדגיש כי למפלגה אין 5 מנדטים בלבד. בעקבות שריונו של הרב בן דהן בליכוד: "אנחנו למעשה 5 מנדטים פלוס אחד שזה הרב אלי בן דהן".

אחד שאל, השני ענה. סמוטריץ ובן דהן

ישוב לבית היהודי? בן דהן עם. סמוטריץצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

אבל הוא כבר מפגין שרירים ומעביר מסרים שהוא לא ישוב למפלגה בכל מחיר, ואם לא יקבל הבטחה לתפקיד הוא יישאר בליכוד

"ממש לא", הוא שלל בנחרצות, "הוא משתתף בישיבות הבית היהודי והוא חלק מהעניין. כמובן שננסה למצות את המשא ומתן כדי לקבל כמה שיותר תפקידים שאותם נוכל לחלק לאנשי הרשימה".

יש לציין כי גורם בכיר בבית היהודי התייחס לדיווחים כאילו בן דהן לא שולל להישאר בליכוד ואמר: "אין לו אפשרות אמיתית להישאר בליכוד מכיוון שהוא לא נספר שם. אבל אם הוא יציב תנאים ובסופו של דבר לא ישוב למפלגה, הוא יימחק על ידי הציונות הדתית".

איתמר בן גביר

יצליחו להכניס אותו לכנסת? איתמר בן גבירצילום: עוצמה יהודית

ניר, לדרוש את תיקי החינוך והמשפטים זה ריאלי?

"אנחנו מצפים לקבל שני התיקים, החינוך לרב רפי והמשפטים לבצלאל,  אלה תיקים שכבר חלק מהמפלגה עוד מהקדנציה הקודמת ומפלגה עם 6 מנדטים בהחלט יכולה לדרוש אותם". בנוגע לדרישות הנוספות סירב אורבך להרחיב: "אנחנו כרגע מגבשים את קווי היסוד שלנו והדרישות אין לנו צורך בכותרות מיותרות".

מה עם איתמר בן גביר, תפעלו שהוא ייכנס לכנסת?

"אנחנו נלך על החוק הנורווגי, בהנחה שיש לנו 5 מנדטים, כדי להכניס את מקומות 6 ו-7 (אורית סטרוק ואיתמר בן גביר, מ"ו). זה אמנם צריך לעבור חקיקה, אבל אני מאמין שיתר המפלגות גם יתמכו בזה וזה יעבור".