זהבה שאול: "נמאס לי לרדוף אחרי הממשלה"

משפחות שכולות של חללי צוק איתן בחרו שלא להגיע לטקס האזכרה הממלכתי בהר הרצל, והפגינו במקום זאת סמוך למעון רה"מ בדרישה להשבת הבנים. "עכשיו חמאס במצוקה וזו אולי ההזדמנות האחרונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/18 20:49 כ בתמוז התשעח

זהבה שאול: "נמאס לי לרדוף אחרי הממשלה"
ההפגנה סמוך למעון רה"מ, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

15 משפחות שכולות של חללי צוק איתן הפגינו הערב (ג') סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים בשעה שהתקיים טקס הזיכרון הממלכתי בהר הרצל, על מנת להביע תמיכה והזדהות עם משפחות שאול וגולדין.

אל״ם במיל׳ ורדה פומרנץ, אימו של חלל צה״ל סמ״ר דניאל פומרנץ, ממארגנות האירוע, אמרה בדבריה ״אני מצדיעה למשפחות חללי ׳צוק איתן׳ אשר אחרי לבטים לא קלים החליטו להגיע לכאן ולא לטקס האזכרה הממלכתי בהר הרצל. בחרנו שלא להגיע השנה למקום שבו המדינה החליטה לקיים את הטקס הממלכתי ולשבת באולם ההנצחה במזגן כאשר משפחות גולדין ושאול לא נמצאות שם מכיוון שהדר ואורון עדיין לא חזרו מעזה. מבחינתנו, צוק איתן לא נגמר עד שישובו אורון והדר״.

זהבה שאול, אימו של סמ״ר אורון שאול שגופתו מוחזקת בידי חמאס, ציינה כי ״מזה ארבע שנים שאין לי יום ואין לי לילה. אני אומרת מפה לראש הממשלה אנחנו לא יכולים להמשיך לסבול, הגיע הזמן למעשים. היו יותר מדי הזדמנויות שלא ניצלתן אותן, עכשיו חמאס במצוקה וזו אולי ההזדמנות האחרונה. נמאס לי לרדוף אחרי הממשלה״.

ההפגנה סמוך למעון רה"מ

ההפגנה סמוך למעון רה"מצילום: ללא קרדיט

ההפגנה סמוך למעון רה"מ

ההפגנה סמוך למעון רה"מצילום: ללא קרדיט

ד״ר לאה גולדין, אימו של סגן הדר גולדין אשר נחטף למנהרה ברפיח, אמרה: ״סולידריות וערבות הדדית של המשפחות השכולות זה לא דבר מובן מאליו. אלו הערכים המהווים את הבסיס והקיום שלנו. צוק איתן לא הסתיים עד שהחיילים והאזרחים ישובו הביתה. ראש הממשלה חייב לפעול קודם להשבת הבנים ורק לאחר מכן לשיקום עזה. הוא לא יכול לפעול אחרת. זה שמשפחות שכולות עומדות על המדרגה מול ראש הממשלה ורעייתו כדי לומר את המובן מאליו זה כואב, זה אפילו הכי כואב״.

בתוך כך, בטקס שהתקיים בהר הרצל, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו ממשיכים להשקיע מאמצים גדולים בהחזרתם של לוחמינו – אורון שאול והדר גולדין. לא הכל גלוי לעין – וטוב שכך. זוהי מחויבות שתימשך עד שובם בלא הפוגה. כך גם לגבי אזרחינו שמוחזקים ברצועת עזה – אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

"אני ממליץ לשליטי עזה לבחור ברגיעה. אם יבחרו בהסלמה – המחיר שישלמו יהיה בלתי נסבל, בלתי נסבל להם. אנחנו נפעל בכל מקרה מתוך רגישות מרבית לחיי לוחמינו", הוסיף.

ההפגנה סמוך למעון רה"מ

ההפגנה סמוך למעון רה"מצילום: ללא קרדיט

ההפגנה סמוך למעון רה"מ

ההפגנה סמוך למעון רה"מצילום: ללא קרדיט

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן