ועדת הבחירות באזהרה לציבור: מתחזים לנו ומנסים לגנוב את זהותכם

בעקבות מספר תלונות על ניסיונות התחזות לעובדי ועדת הבחירות, הוציאה הוועדה הודעה רשמית בה הובהר כי "היא איננה יוצרת כל קשר ישיר עם הציבור – לא באמצעות טלפון, SMS, וואטסאפ ולא באמצעות משלוח דואר אלקטרוני כלשהו"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 13/03/19 18:41 ו באדר ב'

ועדת הבחירות באזהרה לציבור: מתחזים לנו ומנסים לגנוב את זהותכם
אחת הקלפיות בארץ, צילום: פלאש 90

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הערב (ד') הודעת אזהרה לציבור מפני ניסיונות גניבת זהויות מאזרחים, זאת בעקבות תלונה שהגיעה לחברי הוועדה.

"היום בשעה 00:13", נכתב בהודעת הוואטסאפ שהגיעה לוועדה, "התקשרו אליי ממספר 0772734368 נמצאת בחורה על הקו הזדהה כנציגה מועדת הבחירות המרכזית שרוצה לעדכן אותי שיש השנה שינוי בקלפי הקבועה היות ומחליפים את מיקום הקלפי.

"כמובן בשביל האמינות אומרת את השם שלי ושואלת אם זה אני ואז מבקשת בשביל אימות את מספר הת.ז שלי. ומדגישה שצריכה גם את הסיפרת ביקורת ומבקשת לדעת את תאריך ההוצאה של הת.ז".

בוועדת הבחירות הדגישו כי אלמונים מנסים להתחזות לעובדי ועדת הבחירות על מנת לקבל במרמה פרטיים אישיים, כולל מספר תעודת זהות, "ועדת הבחירות המרכזית מבקשת להזהיר את הציבור כי אין למסור בשום פנים ואופן כל פרט מזהה לאף גורם המציג את עצמו כעובד הוועדה".

הוועדה הדגישה כי היא איננה יוצרת כל קשר ישיר עם הציבור – לא באמצעות טלפון, לא באמצעות הודעות SMS, לא באמצעות הודעות וואטסאפ ולא באמצעות משלוח דואר אלקטרוני כלשהו. עוד נאמר בהודעה כי "כל ההודעות והמודעות מטעם ועדת הבחירות המרכזית בנושאים הקשורים לבחירות לכנסת ה-21, הן מזוהות ומפורסמות אך ורק באמצעי כלי התקשורת: עיתונות ארצית, רדיו וטלוויזיה, באתר הוועדה ובדף הפייסבוק הרשמי של הועדה".