התקדמות או צעד אחורה? זו ההצעה של הבית היהודי לאיחוד הלאומי

במפלגתו של הרב פרץ הכריזו כי יש כבר טיוטת הסכם וכי החתימה הסופית תלויה בח"כ סמוטריץ. עם זאת, לחדשות כיפה נודע כי ההצעה של הבית היהודי שומרת למפלגה את מרבית הזכויות, לצד הסכמה ליצור רשימה בשיטת הריצ'רץ'

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 14/02/19 11:26 ט באדר א'

התקדמות או צעד אחורה? זו ההצעה של הבית היהודי לאיחוד הלאומי
הרב פרץ וארליך במסיבת העיתונאים, צילום: ללא

בבית היהודי טענו היום (ה') כי ישנה התקדמות גדולה במגעים לחיבור עם האיחוד הלאומי וכי הדבר נתון לפתחו של ח"כ בצלאל סמוטריץ'. עם זאת, ממידע שהגיע לחדשות כיפה מדובר בהצעה שמרבית הסמכויות יישארו אצל מפלגתו של הרב פרץ.

לפי המידע, ההצעה של הבית היהודי לאיחוד הלאומי, היא שהרב פרץ ידורג ראשון ברשימה, יקבל את התיק הבכיר ויהיה זה שישב בקבינט. בנוסף, ניהול הסיעה המשותפת יהיה באחריות המפלגה שלו.

ח"כ סמוטריץ

ח"כ סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר פלאש 90

מה שבבית היהודי כן מוכנים לאפשר זו רשימה שוויונית בשיטת הריצ'רץ', כלומר הרב פרץ במקום הראשון, סמוטריץ' בשני, בשלישי יוצב איש הבית היהודי, אחריו נציג האיחוד הלאומי וכך הלאה. נציג האיחוד הלאומי במשא ומתן, אביחי בוארון, כבר הודיע לנציגי הבית היהודי כי הצעה מעין זו לא תאושר במפלגתו.

מוקדם יותר אמרו בבית היהודי כי חלה פריצת דרך במגעים וכי יש כבר טיוטת הסכם. עוד נאמר כי "הרב רפי, למרות הקושי ומתוך תחושת אחריות גדולה, אישר את הטיוטא. אנו מצפים כעת לגילוי אחריות מצד האיחוד הלאומי ולאישור הטיוטא בכדי שנוכל להתקדם לחתימה עוד היום".

גורמים בבית היהודי מסרו לחדשות כיפה כי ההצעה כוללת שותפות מלאה, אך אין בה הנהגה משותפת, וכל צד מוותר על משהו ומקבל משהו. עוד מסרו הגורמים כי באיחוד הלאומי סירבו לאשר את הטיוטה, וביקשו לחזור להצעת טיוטה מלפני יומיים.

מהבית היהודי והאיחוד הלאומי לא נמסרה תגובה.