התצפיתנית זיהתה - המחבל חוסל

בזכות ערנותה של התצפיתנית סמל עומר קפלן, כוח צה"ל חיסל מחבל שחצה את גבול רצועת עזה עם סכין. "אני מבחינה כי מחבל אחד נותר בשטח ואיבדנו איתו קשר עין. אנחנו מבצעות שחזור של התצפית בזמן אמת ומודיעות לכוחות שבוודאות יש מחבל נוסף"

חדשות כיפה גלעד כהן 14/10/18 06:00 ה בחשון התשעט

התצפיתנית זיהתה - המחבל חוסל
סמל עומר קפלן, צילום: דובר צה"ל

אירוע החדירה ברצועת עזה: כ-14 אלף עזתים הפגינו בסוף השבוע האחרון על גבול רצועת עזה. מספר מחבלים התקרבו לגדר ואחרי שכוח צה"ל הצליח להרחיק אותם מהגדר התקבל דיווח מאחת התצפיתניות, סמל עומר קפלן לפיו, אחד המחבלים נשאר בשטח ישראל בסמוך לכוח צה"ל. לוחם שהיה בקרבת הנקודה החשודה זיהה את המחבל שהתקרב אליו עם סכין ונטרל אותו.

״ההתראה הראשונה תפסה אותי כשאני מתגברת עמדה. אני קופצת לנקודה, ורואה עשרות מתפרעים שחותכים את הגדר ומניחים מטען. הם מצליחים ליצור חור בגדר והעשן מפיצוץ המטען מכסה את האזור. בחסות העשן והפרת הסדר האלימה מספר חשודים מנסים להתקרב לעמדות כוחותינו, אבל אני מזהה אותם מכריזה לכוחות בקשר והם מבצעים לעברם ירי אזהרה. רובם חוזרים על עקבותיהם, אך אני מבחינה כי אחד נותר בשטח ואיבדנו איתו קשר עין. אנחנו מבצעות שחזור של התצפית בזמן אמת ומודיעות לכוחות שבוודאות יש מחבל נוסף, אחד הלוחמים מזהה אותו ומנטרל אותו". כך שחזרה סמל עומר קפלן את האירוע.