התערבות פוליטית במינוי ראש הרשות לשירות לאומי-אזרחי?

האם מינוי שביצע השר אורי אריאל ליו"ר הרשות לשירות לאומי יטורפד? וועדת האיתור תתכנס שוב באופן חריג, כשמול מינויו של ראובן פינסקי מועמדת ביתו של מקורב לראש הממשלה

חדשות כיפה יהונתן קליין 13/08/18 10:35 ב באלול התשעח

התערבות פוליטית במינוי ראש הרשות לשירות לאומי-אזרחי?
ראובן פינסקי, צילום: ללא קרדיט

לפני כחודש הודיע שר החקלאות אורי אריאל, שהרשות לשירות לאומי-אזרחי מצויה תחת אחריותו, על מינויו של ראובן פינסקי כיו"ר החדש של הרשות, במקומו של שר-שלום ג'רבי המסיים את תפקידו. אך אתר וואלה מפרסם הבוקר (ב') כי אישור המינוי בממשלה מתעכב ואף נבחן כעת מחדש. ע"פ הפרסום, המועמדת המובילה השנייה לתפקיד היא יפעת סלע, בתו של נתן אשל, הנחשב מהמקורבים ביותר לרה"מ נתניהו ורעייתו. סלע, העומדת בראש עמותת "אלומה", הפועלת לקידום צעירים מאוכלוסיות מוחלשות, נחשבת לאחת מנשות המקצוע המובילות בנושא גיוס נשים דתיות בצה"ל, ובליווי להשכלה ותעסוקה של אוכלוסיית צעירים ערבים וחרדים. 

גם פינסקי וגם סלע רואיינו לתפקיד ע"י אורי אריאל, שהחליט לבחור בפינסקי, שעומד בשנים האחרונות בראש תכנית מורשת לאומית של משרד ראש הממשלה והמשרד לענייני ירושלים. פינסקי נחשב לפקיד יעיל ומוערך מאוד, וסומן בתקשורת כמועמד המועדף על אריאל, עוד לפני שהועדה החלה בעבודתה, פרסומים שהוכחשו ע"י אורי אריאל.

אורי אריאל

אורי אריאלצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לאחר ההודעה שפינסקי נבחר לתפקיד, סלע ביקשה לקבל את פרוטוקול הדיונים בוועדת האיתור, ממנו עלה שהפערים בין שני המועמדים היו קטנים מאוד והיא אף קיבלה שבחים על התאמתה לתפקיד. בעקבות כך הוחלט בנציבות שירות המדינה לכנס מחדש את הוועדה לדיון נוסף, שיתקיים כבר מחר. גורמים המעורים בנושא מסרו כי הוועדה התבקשה להבהיר את הבחירה שלה בפינסקי על פניה של סלע, ולבחון אם המינוי אכן עמד בתנאי ייצוג הולם ואפליה מתקנת, במיוחד כשמדובר במינוי לראש רשות המטפלת ב-80% נשים. יצויין כי לא הוגש ערר כלשהו על הבחירה, והכינוס מחדש של הוועדה הוא חריג.

בנציבות שירות המדינה מסרו בתגובה לפרסום כי "מתוך הרצון בנציבות שירות המדינה ובמשרד המשפטים לבדוק את תחולת נושא הייצוג ההולם בעבודת וועדת האיתור, נקבע כי הוועדה תכונס שוב לדיון בנושא זה ובהתייחס למועמדת ולמועמד שעמדו בפניה". ממשרד המשפטים נמסר כי "לאחר קבלת החלטת ועדת האיתור ומשהתעוררו שאלות בהקשרי ייצוג הולם, הוחלט כי ועדת האיתור תקיים דיון נוסף ובמסגרתו תתבקש להשלים התייחסותה בנושא זה". מלשכת השר אורי אריאל לא נמסרה תגובה. פינסקי וסלע סירבו להגיב לדברים.