כשאתה רוצה התנתקות – מי יסרב?

בזמן האחרון שומעים אותך הרבה, ברדיו, בטלויזיה, בעיתונים. אתה מדבר על התנתקות ומציג אותה ככואבת גם לך. אתה מאמין בעתיד טוב יותר ומפזר אופטימיות סביב כל עוזריך ויועציך שיהיה טוב. בכלל בזמן האחרון יש לך הרבה דוברים. ומזמן לא קיבלת כל כך הרבה תמיכה מכאלה שהיו יריביך עד היום.

חדשות כיפה אהוד סיאני 01/08/05 00:00 כה בתמוז התשסה

הבנו את הנקודה. אתה חושב שבמהלך השנים זנחנו קצת את הציבור הישראלי ומנענו ממנו את ההיכרות עם האמונה, עם התורה והמצוות. לכן אתה לוחץ על הקטע של גוש קטיף, שנפתח את העיניים לכיוון גוש אחר - גוש דן. אתה חושב שכללי המשחק השתנו ולכן צריך לשנות כיוון. סרבנות לא תתקבל. גם לא מצפונית.

בזמן האחרון שומעים אותך הרבה, ברדיו, בטלויזיה, בעיתונים. תמיד התרחקת מהמקומות האלה. יש לך דרכים משלך לנהל את הכל, אבל כנראה שזה כבר צריך לזעוק. אתה מדבר על התנתקות ומציג אותה ככואבת גם לך. אתה מאמין בעתיד טוב יותר ומפזר אופטימיות סביב כל עוזריך ויועציך שיהיה טוב.

בכלל בזמן האחרון הרבה דוברים יש לך. לא רק אוהדיך. מזמן לא קיבלת כל כך הרבה תמיכה מכאלה שהיו יריביך עד היום (או לפחות חשבו שהם כאלה). ובכל פעם שמישהו מתנגד לך אתה מחייך כזה חיוך שאומר "אבל אתה הרי יודע שאותי שום דבר לא יעצור".

אבל אתה צודק. אמנם בשנים האחרונות, אנחנו משקיעים בכל הציבור, אבל אולי עדיין לא מספיק. יש עוד הרבה אנשים שלא טעמו את יהדותם האמיתית מקרוב ואם אנחנו נראים להם כרחוקים או מנותקים הגיע הזמן שכולנו נעשה מאמץ להתחבר מחדש.

יש כבר כמה שכונות באזור גוש דן (לא נכנס לפרטים, כולנו יודעים באיזה שכונות מדובר) שצריך לחפש בהן דירה דלת מול דלת או וילה ליד וילה (בלי כלבי שמירה... של הדמוקרטיה), שכונות שבהן עוד אין השפעה של גדולה שומרי תורה ומצוות. צריך לפתוח שם את כל בתי הכנסת שנסגרו מחוסר מנין לכל אלה שיתקרבו לאמונה. צריך להעביר עוד שיעורי תורה, להרחיב את התרבות התורנית והפעילות במתנ"סים. אולי גם נניח לעוברי אורח תפילין ונעמוד עם פרוספקטים של הסברה בכניסה לקניונים ובתי הספר.

יש כבר במקומות האלה הרבה תורה ואמונה אבל אתה חושב שצריך עוד.

עדיין לא ברור לנו למה בשביל זה אתה מאיים על גוש קטיף. תמיד חשבנו שאפשר לפתור הכל בהדברות. אבל יום יבוא ונבין. טוענים עליך שהשתנית. מי שמתאמץ להבין אולי יבין בכל זאת.

- - -

הבנו את הקטע. אתה חושב שבצבא כבר ניכרת השפעתם של החיילים המאמינים אבל אתה רוצה שנמשיך לחזק גם במקומות הרחוקים ממחלקות ההסדר. שמענו אותך ברדיו מדבר על פיזור מחלקות ההסדר בכל הצבא. על תכניות לשנות את מסלול ההסדר ללא התייעצות עם ראשי הישיבות. קצת קשה לקבל את זה ולהבין אבל נסתדר.

טוב, אז שתי ידיים באויר. אתה ואתה מיום א' הקרוב מגיעים כל אחד עם זוג תפילין נוסף, יש פה כמה חיילים שצריכים להכיר את מצוות תפילין.

מי מתנדב להישאר שבת? יופי. המשימה: להחדיר בצבא את קדושת ואווירת השבת מכניסת שבת ועד צאתה. שירה בחדר אוכל, דברי תורה, עידוד לכל המעונינים להגיע לתפילה.

רשימת שמירות – נא לשבץ חייל מאמין עם חייל שעוד לא יודע שהוא כזה. שמירות רק 8:8. שיהיה מספיק זמן לדבר על נושאים רציניים ולגלות בלב כל אחד את נוקדת האמונה הפנימית בתוכו.

מי שיכול להזמין אליו הביתה חייל בודד (מתורה ומצוות) לשבת או לאירוח, שיכיר מה זה משפחה דתית יישר כח.

נתקלת. יש חיילות בבסיס. פה בזהירות. לא כל אחד מתאים למשימה הזאת. בנות זה יחידת עילית. אבל מי שיקבל לכך הכשרה מתאימה, גם להן יש ניצוץ אמונה שצריך רק להדליק אותו.

אז אם כבר השלכת אותנו לכל מיני בסיסים ויחידות נדחות מי אנחנו שנגיד לא. לקבלת המפקד המחלקה (שכבר לא מחלקת ביני"ש) תמתח להקשב. באותה הזדמנות אנחנו צריכים לעבור גם במטבחים ולדאוג לכשרות ולבתי הכנסת בכל המקומות הללו.

- - -

אתה יודע. בעצם, תמיד היינו חיילים טובים. תמיד מילאנו אחרי הפקודות שלך. אנחנו בכלל נגד סרבנות וקוראים לכל מי שחושב לסרב שזה לא כדאי. אתה הרי יודע יותר טוב מאיתנו מה נכון מה לא. אנחנו לא תמיד מבינים אותך, הקב"ה, אבל אנחנו בטוחים שכשאתה מאותת מלמעלה על משהו, דוקר אותנו איפה שהוא, אנחנו חייבים להתאמץ להבין לאן אתה מוביל אותנו ומה אתה מתכוון. לסרב פקודה? לא אצלך. גם לא מצפונית.

אנחנו נמשיך לחנך את הנוער שלנו למימוש הרעיונות שנראים בעיני רבותינו כדבר ה' הנכון לבצע. נמשיך להאמין בנצחון הטוב על הרע ובתהליך הגאולה. נמשיך לחפש איפה אתה צריך אותנו ומה המשימה באה. מוזר לחשוב על זה כך, אבל עם כל מה שאתה גורם לנו בזמן האחרון, בעצם אתה הוא זה שנותן לנו את הכח להמשיך. אז תודה.

יש בנו אמונה והיא תנצח!