יומן התחברות 2

החזאים מדווחים על עליה עומס החום. רבים, בורחים לפינות מוצלות כדי להתגונן מפני השמש הקופחת. ורק אתם, צעירי הציונות הדתית, חדורי אמונה התלהבות ממשיכים במאבק הצודק שלנו...

חדשות כיפה הרב שי פירון 21/07/05 00:00 יד בתמוז התשסה

החזאים מדווחים על עליה עומס החום. רבים, בורחים לפינות מוצלות כדי להתגונן מפני השמש הקופחת. ורק אתם, צעירי הציונות הדתית, חדורי אמונה התלהבות ממשיכים במאבק הצודק שלנו, בכפר מימון.

כשקמה מדינת ישראל, התנהל ויכוח על הוספת שם שמיים למגילת העצמאות. היה מי שרצה להמנע מאיזכור מפורש של שם ה'. הסתפקו בביטוי: "בערת צור ישראל וגואלו". יהודי אחד, הרב י.ל מימון הוסיף ליד חתימתו את המילים: בעזרת ה'.

כך, רצה הרב מימון להבהיר את עוצמת החיבור של אמונה ומדינה. לא מחאה כנגד תחושת "כחי ועצם ידי", אלא ביטוי עמוק להבנה שהמדינה היא התגלות של רבונו של עולם במציאות. בלשונו של הראי"ה זצ"ל: "יסוד כיסא ה' בעולם". מי שמבין שהמאבק הוא לא על גוש קטיף אלא על זהותה של המדינה לא נרתע מפניה של שמש וחום.

מענין. דווקא בכפר מימון, על שמו של הרב מימון הנ"ל ניטש מאבק עז על נשמת האומה. על הגדרתו של שם ה' כחלק ממדינה.

אנו עסוקים עכשיו בכתיבתה של תעודת הזהות הלאומית שלנו. להוסיף ב"ה למדינה. להבין שהחשיבה צריכה להיות אחרת. ההתבוננות צריכה להיות שונה.

נוער נפלא! אתם שותפים לכתיבת פרק נוסף, עמוק, בשיבת עם ישראל לארצו. לא אל האדמה אלא אל הנשמה. נשמת האומה. לרעיונות היותר עמוקים.

אנו צודקים ננהל מאבק נקי ומיוחד. מלא אצילות ונעם אך תקיף וחד משמעי. אוהבים [מאוד] את צה"ל ואת המדינה. אך לא מוותרים כי לא למעננו אנו עושי אלא למענו של הכלל כולו.

בני נוער, נצלו את החופשה. לכו לכפר מימון, לכל מקום בו אפשר לבטא את עולמנו היהודי, היחודי. לכו, אל תעמדו מנגד. הדרך ארוכה, אך עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה.