התמיכה המפתיעה של מרצ בנפתלי בנט

יו"ר מרצ, תמר זנדברג, מצטרפת לקריאתו של יו"ר הימין החדש לנשיא טראמפ, לפרסם את פרטי תכנית השלום שלו עוד לפני הבחירות; "לאזרחי ישראל מגיע לדעת איזה הסדר יונח על השולחן ומה עמדת המפלגות עליו". מוקדם יותר קרא בנט לטראמפ לחשוף את פרטי התכנית: "חברים לא שומרים סודות אחד מהשני״

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/19 14:17 כב באדר א'

התמיכה המפתיעה של מרצ בנפתלי בנט
תמיכה מפתיעה. יו"ר מרצ, תמר זנדברג, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

תמיכה מפתיעה. יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, מצטרפת לקריאתו של יו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט, וקוראת לנשיא ארה"ב טראמפ לפרסם את תכנית השלום שלו לפני הבחירות. 

״הדבר החשוב ביותר במדיניות של הממשלה הבאה יהיה קידום הסדר מדיני לשלום. לאזרחי ישראל מגיע לדעת איזה הסדר יונח על השולחן ומה עמדת המפלגות עליו. בסופו של דבר, אזרחי ישראל שרוצים שלום ופתרון מדיני יודעים שרק ממשלת שמאל-מרכז עם מרצ חזקה תקדם הסדר״. אמרה זנדברג.

מוקדם יותר קרא שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, לנשיא ארה"ב לפרסם את תכנית השלום שלו, המכונה 'עסקת המאה', אותה הוא מתעתד להציג ככל הנראה מיד לאחר הבחירות בישראל. בנט אמר לטראמפ, בנאום שנשא הבוקר (ד'): ״לישראל אין ידידה גדולה יותר מארה"ב, ואין ספק שאתה, הנשיא טראמפ, חבר אמיתי של ישראל. יחד עם זאת, חברים לא שומרים סודות אחד מהשני״.

בנט המשיך ואמר ״כולנו יודעים ש״עסקת המאה״ תוגש מיד אחרי הבחירות בישראל, אבל אנחנו, הישראלים, נמצאים בחשיכה לגבי התוכנית עצמה. נראה שכולם מתכננים את המדינה הפלסטינית מעל ראשנו: האמריקאים, הנסיך הסעודי, הפלסטינים, המלך הירדני, אפילו נשיא טורקיה ארדואן - אנטישמי מובהק - אפילו הוא חלק מהלופ. כולם בתמונה. כולם, חוץ מאיתנו, עם ישראל.

לאחר מכן, פנה בנט לטראמפ בדרישה ברורה לפרסם את פרטי התכנית - ״הנשיא טראמפ: תן לאנשינו לדעת! (“Let my people know”). הנח את תכנית פלסטין על השולחן. עשה זאת עכשיו, לפני שאנחנו בוחרים את הבחירות שלנו.

תן לאנשינו לדעת מה יש בתכנית פלסטין, תן לאנשינו לדעת מה מחכה לעם ישראל ולארץ ישראל, תן לאנשינו לדעת מה יקרה לירושלים. אלו החיים שלנו, זו הארץ שלנו, זה העתיד שלנו, וזו הזכות שלנו לדעת ולהחליט על גורלנו״.