ח"כ צבי האוזר: גם להחלת הריבונות בגולן היו מתנגדים

ח"כ האוזר משווה בין החלת הריבונות על רמת הגולן לפני כ -40 שנה מול הקולות שעולים היום ומצטער שלא יישבנו את הגולן : "עוד לא תמה משימתנו הלאומית ברמת הגולן. יש להכפיל את התיישבות ולשנות את המציאות בשטח על ידי בנייה מאסיבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/20 18:16 כ בסיון התשפ

ח"כ צבי האוזר: גם להחלת הריבונות בגולן היו מתנגדים
ח"כ צבי האוזר, צילום: כיפה

ח"כ צבי האוזר כותב היום על שחרורה של רמת הגולן ומתייחס למצב האזור היום.  האוזר כותב על השחרור : "היה זה המהלך המסיים של מלחמת ששת הימים, מלחמת מגן ששינתה את מהלך ההסטוריה של ישראל.
רמת הגולן הפכה לחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, האיום הסורי על צפונה של ישראל הוסר.
״ההר שהיה כמפלצת״ התמלא בצחוקם של ילדים. התותחים שהפגיזו את ישובי העמק, מאז ״מאיימים על דמשק״. יובב כץ כתב על החיים בסמוך לגבול הסורי עד המלחמה ולאחריה. בשיר ׳ביתי את בוכה או צוחקת׳ הוא השתמש בדימויים אלה,ששיקפו מציאות בלתי נסבלת. 
53 שנים אחרי המלחמה אפילו הביצוע של שלומית אהרון לשיר נראה כמו מארץ רחוקה, שהיתה ולא תהיה עוד"

האוזר מוסיף ומשווה בין החלת הריבונות על רמת הגולן ב 1981 מול השיח שישנו היום על החלת הריבונות ביהודה ושומרון: "ב - 1981 עוגנה בחוק ריבונותינו בגולן עם חקיקת ׳חוק הגולן׳ אשר החיל את החוק המנהל והשיפוט הישראלי בשטח. אגב, לריבונות ישראל בגולן היו רבים וטובים שהתנגדו אז באותה נחרצות כפי שהיום יש המתנגדים להחלת החוק הישראלי בחלקים מיהודה ושומרון. 
אותם קולות, אותם טיעונים. 
אלה שהתנגדו להחלת החוק וקראו לירידה מהגולן האמינו שאין חשיבות לשטחים בעידן המודרני במזרח התיכון, הם לא שיכללו בתפיסתם שהאירנים יגיעו שנים ספורות אחר כך לפאתי קונייטרה. לולא אחיזתינו בגולן היה צריך לכתוב גירסה חדש לשיר של יובב כץ. ׳הבת שוב לא היתה צוחקת, נשארת בלי בובה בלי שסק׳.
לפני כשנה נרשם הישג היסטורי נוסף עם הכרתה של ארה"ב בריבונותה של ישראל ברמת הגולן, מהלך שהייתה לי הזכות להיות בין הוגיו.
בכל השנים מאז החלת החוק לא השכילה ישראל ליישב את הגולן באופן שיבטיח ׳בלתי הפיכות׳ להיותו חלק משטח מדינת ישראל. ההתיישבות הדלילה בגולן סימנה לסורים ולעולם כולו כאילו השטח מופקד כ׳פקדון זמני׳ בידי ישראל לעת הסדר. "

ומסיים בתקווה לשינוי באזור : "גם היום, עשור אחרי פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה ולאור השינויים הגיאו-פוליטיים במזרח התיכון חשוב לזכור כי התיישבות דלילה בגולן נוגדת את האינטרס הלאומי האסטרטגי של ישראל בגבולנו המזרחי. עוד לא תמה משימתנו הלאומית ברמת הגולן. יש להכפיל את התיישבות ולשנות את המציאות בשטח על ידי בנייה מאסיבית, פריסת תשתיות ויצירת מקומות עבודה - כל אלה יחד יעבירו מסר חד וברור כי אנחנו כאן כדי להישאר לתמיד."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן