סקר שנערך עבור מועצה אזורית שומרון: 68% מהציבור בעד החלת ריבונות ביו"ש

לפי נתוני הסקר 67% נגד הקמת מדינה פלסטינית, 72% מתנגדים לישובים מבודדים יוסי דגן: "העם לא יסכים למפת נסיגה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/20 09:08 יט בסיון התשפ

סקר שנערך עבור מועצה אזורית שומרון: 68% מהציבור בעד החלת ריבונות ביו"ש
יוסי דגן, צילום: גור דותן

בסקר שנערך בימים האחרונים על ידי מכון הסקרים 'מאגר מוחות' עבור המועצה אזורית שומרון בקרב 511 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית במדינת ישראל נמצא כי 68% מהציבור היהודי (בעלי הדעה) במדינת ישראל בעד החלת ריבונות ביהודה ושומרון, רוב ברור מבעלי הדעה (72%) סבורים שממשלת ישראל לא צריכה להסכים להשארת ישובים יהודים כמובלעות. 

הסקר מגלה כי ישנה תמיכה כמעט מוחלטת של הציבור החרדי בהחלת ריבונות, ציבור שככל הנראה הלך ימינה בשנים האחרונות. 72% ממצביעי ש"ס בבחירות האחרונות בעד החלת הריבונות, וכך גם 62% ממצביעי יהדות התורה. 64% ממצביעי הליכוד תומכים בהחלת ריבונות וכך גם 90% ממצביעי ימינה ו 62% ממצביעי ישראל ביתנו. 14% ממצביעי העבודה - גשר - מרצ גם הם בעד החלת ריבונות. 

"הסקר מוכיח את מה שידענו כל הזמן" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "רוב ברור של הציבור במדינת ישראל מייחל להחלת ריבונות ביו"ש ומסתייג מהכרה של ממשלת ישראל ונתניהו במדינת טרור בלב הארץ. רוב הציבור בישראל מתנגד להשארת ישובים מאחור כמובלעות. אני קורא לראש הממשלה, להקשיב לקול העם כפי שמתבטא בסקר ולהחיל את הריבונות.  זוהי שעה היסטורית ויש לבצע צעדים היסטורים. הקשב לקול העם ולאמת בעת הזו"

מצביעי הליכוד בבחירות האחרונות (בעלי הדעה)  נשאלו על הבחירות הבאות ו 54% וקבעו  כי  לא יצביעו לליכוד בבחירות הקרובות במידה וראש הממשלה יכיר במדינה פלסטינית. 

פרופסור יצחק כץ העומד בראש מכון הסקרים "מאגר מוחות":  "בכל השאלות שנשאלו נמצאה תמיכה חד משמעית ומובהקת מבחינה סטטיסטית של רוב  גבוה מקרב הציבור השולל הקמת מדינה פלסטינית ותומך בהחלת הריבונות הישראלית על הישובים ביהודה ושומרון. רוב גדול מתנגד להשארת ישובים יהודים כמובלעות מבודדות. לעמדות הללו שותפים חלקים גדולים מאוד מקרב הציבור הישראלי שהצביעו למפלגות שונות בבחירות האחרונות"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן