שר החוץ של האיחוד האירופי סירב להיפגש עם ראש מועצת שומרון

ג'וזף בורל סירב להפגש עם משלחת מהשומרון ולשמוע על תוכנית המאה והריבונות. יוסי דגן: "צביעות האיחוד האירופי בשיא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/20 08:46 טז בסיון התשפ

שר החוץ של האיחוד האירופי סירב להיפגש עם ראש מועצת שומרון
יוסי דגן, צילום: מועצה אזורית שומרון

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל סירב להפגש עם משלחת מהשומרון בכדי לשמוע ממנה את עמדתה בנוגע לתוכנית המאה והחלת הריבונות. המשלחת כללה את ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וכן שייח' פלסטיני המייצג רבים המעוניינים בהחלת הריבונות ובשלום בר קיימא עם המתיישבים. 

ראש המועצה האזורית שומרון פועל רבות בפרלמנטים בעולם כולו בכדי להלחם בדה לגיטימציה שנעשית לישראל ולהסביר את השומרון. בין השאר הקים את קבוצת הידידות של יהודה ושומרון בפרלמנט האירופי ונאם בפרלמנט פעמים רבות. 

כחלק מהפעילות הבינלאומית שהוא עושה בתחום, פנה דגן באמצעות מנכלית "golden gates" גני אהרון באיחוד האירופי לשר החוץ של האיחוד האירופי והציע לו להפגש בכל זמן ובכל מקום שיבחר בכדי להסביר לו את הצד השני של הסכסוך. אלא שכאמור לאחר חודשים רבים הואיל שר החוץ של האיחוד האירופי להשיב וזה סירב להפגש עם המשלחת.  

"האירוע הזה מביא את הצביעות של האיחוד האירופי לשיא" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "האיחוד האירופי מוצא לנכון להתכנס ולקבל החלטות בעניין יהודה ושומרון, אולם מסרב להפגש עם נציגי התושבים המתגוררים כאן שיהיו הראשונים שיושפעו מהחלטות אלו. זו צביעות והוכחה ניצחת לכך שהאיחוד האירופי צבוע בצבע אחד ואת דעותיו הוא מגבש מבלי לשמוע את שני הצדדים. אני מצפה מבורל לשנות את החלטתו ולהסכים להפגש גם בזום בשל הקורונה בכדי לשמוע את הצד של הערבים ביו"ש והמתיישבים המעוניינים לחיות זה לצד זה מבלי התערבות של האיחוד האירופי". 

גני אהרון מנכלית גולדן גייטס יועצת לענייני ישראל - איחוד אירופי באיחוד האירופי: "מצער מאוד ששר החוץ בורל, לא היה יכול למצוא זמן לפגישה עם ראש מועצת שומרון, נציג רשמי של ישראל, זהו פספוס של הזדמנות לקבל תמונה מלאה של המציאות כפי שהיא בשטח".

שרי החוץ של האיחוד האירופי התכנסו באמצע חודש מאי בכדי לדון  בהחלת הריבונות ובתוכנית טראמפ ובצעדים בהם תנקוט ישראל. בפגישתם הודיע בורל כי: האיחוד לא ינקוט ״צעדי ענישה מונעים״ כלפי ישראל לפני החלת הריבונות. ״לא נקדים את האירועים״, הבהיר. הנציב הספרדי הדגיש כי האיחוד האירופי יפתח במתקפה דיפלומטית, על מנת לשכנע את ישראל להימנע מנקיטת צעדים חד-צדדיים, שיהווה הפרה של החוק הבינלאומי ויפגעו בסיכויים להשיג הסדר בין ישראל לפלסטינים. שר החוץ הגרמני צפוי להגיע בימים הקרובים לישראל בכדי להפגש עם שר החוץ חכ גבי אשכנזי ולבקש מישראל להמנע מהחלת ריבונות ביו"ש.  על אף הצעדים שהאיחוד האירופי נקט וממשיך לנקוט בנוגע להחלת הריבונות, הנציג החשוב ביותר לנושא שר החוץ של האיחוד האירופי ממשיך כאמור לסרב לשמוע את הצד השני.