הרב אליקים לבנון: "תכנית המדינה הפלסטינית - מכת מוות להתיישבות"

רב השומרון מתייצב לצד יוסי דגן ובכירי מועצת יש"ע במאבק נגד התכנית: "העירפול הכבד על המפות מותיר מקום לאויבינו לפרש ולעשות במפות כרצונם, בלא אפשרות של התנגדות מצד ממשלת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/20 18:50 טו בסיון התשפ

הרב אליקים לבנון: "תכנית המדינה הפלסטינית - מכת מוות להתיישבות"
הרב אליקים לבנון, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

רב השומרון ולשעבר רב היישוב אלון מורה, הרב אליקים לבנון, אומר היום כי הוא תומך בהחלת ריבונות על יהודה ושומרון אך יחד עם זאת מזהיר מפני שאר חלקי התכנית "הכרזה על יישובים כ"מובלעות", ויישום בפועל של ניתוק, סגירת עורקי תחבורה וכד', הנם בפועל מכת מות להתיישבות" כותב הרב לבנון, ומציין כי "ההסכמה להקמת מדינה פלסטינית ברוב מוחלט של שטחי יהודה ושומרון, סותרת את ערכי התורה, ופותחת פתח לפיקוח נפש ממשי לכל המתיישבים, למודי ניסיון אנו, בהפקדת חיי מתיישבים, לחסדי אויבינו אשר אינם חסים על איש ואשה, ילדים וילדות, בפועל זו הפקרת חיים".

הרב לבנון מוסיף ואומר כי העירפול הכבד על המפות, מותיר מקום לאויבינו לפרש ולעשות במפות
כרצונם, בלא אפשרות של התנגדות מצד ממשלת ישראל.

 "אני קורא לכל אשר חיי רבבות אנשים נשים וטף יקרים לו, להבהיר לראש הממשלה, לממשלה ולכנסת, להחיל את הריבונות ללא הסכמה להקמת מדינה פלסטינית, ומתוך שמירה על חופש וריבונות של כל היישובים ביהודה ושומרון.  תוכנית מתוקנת, תזכה להסכמה כוללת של עם-ישראל החפץ בחיים. באמונה רבה בישראל ובארצו"

המועצה האזורית שומרון  פתחה בקמפיין לפני כשבוע וחצי בדרישה: כן לריבונות, לא למדינת טרור בלב הארץ. לא להשארת ישובים כמובלעות "אני מודה לרב לבנוו שמשמיע קול צלול וברור בעניין זה" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרוו. "אל לנו להיות שאננים. ראש הממשלה יכול להחיל את הריבונות גם ללא הסכמת הממשל האמריקני כפי שעשו לפניו בגין ואשכול. וזאת מבלי לפגוע באינטרסים החיוניים ביותר של מדינת ישראל ובחיי אדם.