החל לעבוד: השר לשירותי דת ביקר בעיר חברון והבטיח לחזק את המקום

השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן, ביצע ביקור עבודה ראשון בתפקיד, בעיר חברון. לנוכחים במקום אמר: "בכוונתי לסייע לקידום וחיזוק מעמדה של חברון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/20 20:43 י בסיון התשפ

החל לעבוד: השר לשירותי דת ביקר בעיר חברון והבטיח לחזק את המקום
השר יעקב אביטן במערת המכפלה , צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן, הגיע היום (ג') לסיור בעיר חברון, ביקור העבודה הראשון שלו מאז נכנס לתפקידו החדש. לסיורו של השר התלוו מנכ"ל ומנהלי האגפים במשרדו. הרב אביטן אמר לנוכחים במקום כי "בחרתי לפתוח את סיור העבודה הראשון שלי בחברון בשל חשיבות של העיר ומעמדה הרוחני. באתי לשמוע על הצרכים הרוחניים של העיר ובכוונתי לסייע לקידום וחיזוק מעמדה של חברון. הבשורה הגדולה היא פתיחת מערת המכפלה אני שמח שהייתה לי הזכות להיות שותף להעברת התקציב שאפשר את פתיחת מערת המכפלה וכאן המקום להכיר טובה לסגן שר האוצר הרב יצחק כהן על פעילותו הרבה ותמיכתו בנושא". 

מארחי הסיור ראש המועצה המקומית קריית ארבע מר אליהו ליבמן, הרב הלל הורביץ ראש מנהלת חברון, מר יוסי דיין יו"ר המועצה הדתית קריית ארבע ונציגי היישוב היהודי בחברון. המארחים הציגו בפני השר לשירותי דת את האתגרים במערך שירותי הדת הנמצאים לפתחם. 
ראש המועצה המקומית קריית ארבע מר אליהו ליבמן אמר: "יש כאן אמירה בכך ששר בממשלת ישראל בוחר לפתוח  את הסיור הראשון שלו בחברון. אני מודה לך ואני רוצה לציין לשבח את פעילות משרדך על האוזן הקשבת ועל הלב הפתוח של הנהלת המשרד לצרכים של קריית ארבע". ראש המועצה הוסיף ואמר: "קריית ארבע נמצאת כבר כמה שנים ללא רב עיר לאחר פרישתו של הרב דוב ליאור. יש צורך במינוי רב עיר". אמר ליבמן. 

צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

השר ומנהלי האגפים במשרד יצאו לסיור בבית העלמין העתיק בחברון שם עלו לקברו של הפעוט אברהם נחשון ז"ל שהיה הנקבר הראשון לאחר שחודש הישוב היהודי ושמעו את סיפור קבורתו מפי הרב הלל הורביץ ראש מנהלת חברון. "כשחזרנו לחברון המקום היה הרוס. היה צורך בשיקום בית העלמין והמשרד לשירותי דת סייע רבות לחידוש בית העלמין" אמר הרב הורביץ. בבית העלמין העתיק בעיר טמונים גדולי עולם לצד קדושי תרפ"ט שנעקדו על קידוש ה'. השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן אמר בחלקת הרבנים :"ידוע לי שאגף הקבורה עשה רבות ופועל כיום להקצאת משאבים להמשך השיקום כמו"כ אני מטפל כרגע בתקצוב לשיקום ציונו של בעל 'השדי חמד' רבי חזקיהו מדיני שכיהן כרב העיר חברון. ראוי לציין ולהכיר טובה את פעילותו של  ח"כ משה ארבל בנושא שפועל רבות מאחורי הקלעים למען הצדיק. ואני אשמח להגיע לחנוכת הציון". 

בקבלת הפנים שנערכה לשר בבית הדסה בה נטלו חלק ראשי היישוב היהודי בחברון התייחס השר לשירותי דת לאירועים הפוליטיים ואמר: "אני ער לסערות בתקשורת ואני אומר לכם תדעו לכם שיש לכם נציג בממשלה אני האיש שלכם ויש לכם בית. יו"ר תנועת ש"ס ושר הפנים הרב אריה דרעי דואג לחברון ולתושבי העיר וחשובה לה ההתפתחות והשגשוג של העיר. ואני אומר לכם אני הנציג שלכם ויש לכם בית עד היום הוכחנו שאנו דואגים לחברון ויעיד על כך הרב הלל" השר הוסיף ואמר "אני סובר שיש לקדם תוכנית סיורים בעיר חברון ולהעתיק את המודל שנעשה בכותל אזרחי מדינת ישראל צריכים להגיע לחברון ולהתחבר כאן לשורשים שלנו". 

צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

הסיור נחתם בתפילה במערת המכפלה בהדרכתו של מר נועם ארנון דובר היישוב היהודי בחברון. מר יוסי דיין ראש המועצה הדתית שמפעיל את מערת המכפלה אמר:" ברצוני להודות למשרד לשירותי דת ולשר על עזרתו הרבה בהשגת תקציב שאפשר את פתיחת המערה. הפעילות במערת המכפלה מתבצעת הודות לתמיכה של המשרד".