תעודת הוקרה ליורה במחבל בשומרון

ראש מועצת שומרון יוסי דגן העניק תעודות הוקרה לשני בני הנוער ולצעיר שירה במחבל בשומרון והציל את חיי הילדים "יידע כל מי שיגן על עצמו שיקבל גיבוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/20 20:59 א בסיון התשפ

תעודת הוקרה ליורה במחבל בשומרון
דגן עם הנערים והיורה, צילום: רועי חדי

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העניק תעודת הוקרה לצעיר שירה לעבר המחבל בסוף השבוע האחרון בחווארה בזמן שהיה בדרכו חזרה לביתו. יחד עם הנהג היו ברכב שני בני נוער טרמפיסטים שהיו בדרכם לבית הספר בו הם לומדים. אליעזר פירר ואחיה ליפניק שניהם תלמידי כתה ט'. 

דגן העניק את התעודה לנערים על התושייה שגילו כאשר הזעיקו את הכוחות מהשטח, ולנהג על כך שירה לעבר המחבל והבריח אותו ובכך הן הציל את חיי הנערים והן את הנוסעים ברכבים שהגיעו לאחר מכן וניצלו ממוות בטוח 

"יידע כל ישראלי, שיש לו גיבוי מלא כאשר הוא נמצא בסכנה ומגן על עצמו" אומר דגן "הנהג פעל באומץ, ללא חת, יצא בעצמו להבריח את המחבל בשטח עויין, והציל משפחות שנסעו מייד אחריו בפקק. חשוב לנו להעביר מסר ברור לכל אחד. מי שיגן על עצמו מפני מחבל או יגן על אחרים יקבל גיבוי מלא. חלילה לנו מלראות מראות של אנשים שמותקפים וחוששים להגן על חייהם". 

במעמד הענקת התעודות השתתפו גם משפחות הנערים והוריהם בהם הוריו של אחיה ליפניק ואחיו, שהנשק שכיוון המחבל כוון למעשה אליו. אמו של אחיה הודתה לנהג שהגן על הילדים ואמרה: "אתה הצלת את הילדים שלנו. פעלת באומץ. אנחנו לא נשכח את זה".

אמו של אליעזר - לאה פירר הודתה גם היא לנהג. שהציל את הנערים. 

אליעזר הוא הנער שיצר קשר עם מוקד הבטחון של המועצה האזורית שומרון, הוא אמר לדגן לאחר הטקס: "לא חשבתי על שום דבר באותם רגעים. פשוט פעלתי. אבל מאז עולות לי תמונות לראש של האירוע". הוא הוסיף שלא ישנה את שגרת חייו וימשיך לנסוע בכבישים.