בניגוד למועצת יש"ע: רבים מראשי המועצות בשומרון בעד תכנית המאה

תכנית המאה עוררה ביקורת רבה בקרב רבים בשל נכונותה להקמת מדינה פלסטינית, אלא שרבים מראשי המועצות דווקא בעד התכנית "התמודדנו עם הסכמי אוסלו ועם התנתקות. יש כעת קונצנזוס להחיל ריבונות, באיזה זכות אנחנו יכולים לוותר על זה?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/20 07:44 כז באייר התשפ

בניגוד למועצת יש"ע: רבים מראשי המועצות בשומרון בעד תכנית המאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש עיריית אריאל, אלי שבירו, צילום: יח"צ

לאחר שנושא החלת הריבונות חוזר לעמוד על הפרק בישראל היום גילו כי רבים מראשי המועצות ביהודה ושומרון דווקא תומכים בתכנית המאה. כזכור התכנית עוררה התנגדות רבה בציבור הימני בכלל ובמועצת יש"ע בפרט, בעיקר בשל העובדה כי התכנית כוללת גם הקמת מדינה פלסטינית. בין ראשי המועצות שדיברו בעד מימוש התכנית: אלי שבירו ראש העיר אריאל, אסף מינצר ראש המועצה באלקנה, עודד רביבי ראש המועצה המקומית אפרת, שי רוזנצווייג ראש מועצת אלפי מנשה ועוד.

במאמר עליו חותמו כולם נכתב: "תכנית המאה היא רגע מבחן למנהיגות שבהתיישבות ביהודה ושומרון. ההנהגה היא זו שצריכה לומר כן או לא לביסוס הקיים. ההנהגה היא זו שצריכה להתייצב לפני אנשיה ולומר להם מה ניתן להבטיח באמצעות התכנית ומה לא, לומר להם מה היא טובת ההתיישבות, מהי טובת המדינה. ההנהגה היא זו שחייבת להתייצב ולומר כי לא נוכל להגשים את החלום כולו כאן ועכשיו אבל בהחלט לצעוד לעברו. שאנחנו מתנגדים למדינה פלסטינית. שאנחנו רוצים יותר, אבל שאנחנו אומרים כן לתכנית המאה ורוצים להבטיח ריבונות והחלת החוק הישראלי היכן שאפשר, ומיד".

לגבי החשש מהקמת מדינה פלסטינית ענה עודד רביבי: "ההתיישבות התמודדה עם הסכמי אוסלו, עם התנתקות והקפאה. עתה יש קונצנזוס בעם להחיל ריבונות בחלק משמעותי ביהודה ושומרון. באיזה זכות אנחנו יכולים לוותר על זה? תוכנית טראמפ היא תעודת ביטוח לקיים, מי שלא יידע לאמץ אותה מסכן את העתיד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן