פלסטינים איימו בידוי אבנים על בני נוער בשומרון

בני הנוער מהשמורון עסקו בסיוע לבניית מעיין למרגלות הישוב יקיר, ונתקלו בהתנגדות חריפה על ידי מספר פלסטינים שדרשו מהם לעזוב את המקום, ואף איימו בהשלכת סלע. יוסי דגן הגיב על האירוע: "היינו כפסע מאסון גדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/20 19:11 כג באייר התשפ

פלסטינים איימו בידוי אבנים על בני נוער בשומרון
צילום: אחיה אדמוני

יממה לאחר האירוע הקשה בכפר יעבד שבו איבד את חייו חייל צה"ל עמית בן יגאל ז"ל כתוצאה מיידוי אבנים, ספגו גם בני נוער מהשומרון איומים בסלעים. פעילי שמאל קיצוני ופלסטינים הגיעו למעיין הסמוך ליישוב יקיר ותוך כדי איומים, נטל אחד מהם סלע בידיים ודרש מבני הנוער לעזוב את המעיין. 

בני הנוער עסקו באותה עת, בסיוע לבניית מעיין למרגלות הישוב יקיר, לזכרו של אביו של אחד מתושבי הישוב שנפטר מקורונה לפני כחודש בארה"ב. יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון יצא לאחר האירוע יחד עם יו"ר הישוב יקיר עו"ד דורון קמיר לתחנת המשטרה, שם פגש את  בני הנוער שהותקפו, ואף שחזרו את האירוע בפני ראש המועצה. 

דגן שוחח עם גורמים בכירים במשטרה, הבהיר להם כי הוא רואה בחומרה את המקרה, ואמר כי "האירוע הזה היה עלול להיגמר ברצח בדם קר של נער. היינו כפסע מאסון גדול. רק לפני מספר ימים עם ישראל כולו ליווה את החייל הלוחם עמית בן יגאל הי"ד שנהרג בעת פעילות מבצעית מיידוי אבנים בכפר יעבד". 

עוד אמר: "אני דורש למצוא את הפורעים, לעצור את הישראלים שניסו לפגוע בבני נוער וכן את הפלסטינים שהשתתפו במעשה החמור הזה. האשמה כאן מוטלת במידה רבה גם על מדינת ישראל וממשלת ישראל, שמתייחסת לנושא זריקת האבנים כמעשה קונדס של ילדים ולא כניסיון לרצח. מדיניות ההכלה של צה"ל שמונחית ע"י הדרג המדיני היא זו שאחראית לחופשיות בה מרשים לעצמם אויבינו ליידות אבנים בכל מקום. על חיילינו, על נערינו, בכבישים ובדרכים. אנחנו דורשים למצות את הדין עם הפורעים ולנקוט במדיניות של הרתעה ולא של הכלה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן