ראש המועצה האזורית הר חברון: "לא נקבל ריבונות תמורת מדינה פלסטינית"

עם השבעתה של הממשלה החדשה אמר יוחאי דמרי בראיון לוושינגטון פוסט כי הוא מתנגד לסיפוח וריבונות ביהודה ושומרון שתביא בצידה הכרה במדינה פלסטינית. "זה יהיה אסון קשה ביותר למדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/20 15:17 כג באייר התשפ

ראש המועצה האזורית הר חברון: "לא נקבל ריבונות תמורת מדינה פלסטינית"
צילום: באדיבות המצולם

ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי אומר היום כי הוא מתנגד לסיפוח וריבונות ביהודה ושומרון שתביא בצידה הכרה במדינה פלסטינית והקמת מובלעות עם אזרחי ישראל בתוך שטחי המדינה הפלסטינית.

בראיון לוושינגטון פוסט אמר דמרי: " מדינה פלסטינית ב70% משטחי יו"ש המחוברת לעזה, היא אסון קשה ביותר למדינת ישראל כולה ולהתיישבות. עוד הוסיף דמרי, "לא הגיוני שהתכנית הזאת תיצור 15 מובלעות של ישובים, חיי אדם מונחים פה על הכף" . דמרי אומר כי מדובר בתכנית מחוררת שלא תסייע למתיישבים באחיזה בקרקע אלא תגרום לאבדות בנפש. "אנחנו ניאבק בתכנית הזו ככל האפשר" ציין. 

הדברים נאמרים עם השבעתה של הממשלה החדשה ולאחר ביקורו של מזכיר המדינה האמריקאית מייק פומפאו כאן בישראל בשבוע שעבר. דמרי אמר עוד כי ביהודה ושומרון יש קונצנזוס כמעט מלא נגד החלת ריבונות עם הכרה במדינה פלסטינית. "זהו חיבוק דב, אנחנו לא יכולים לקבל את החיבוק הזה שבסוף יחנוק אותנו, המתיישבים ביהודה ושומרון."