פלסטינים דרסו יהודי בשדה חקלאי בגוש שילה | צפו בתיעוד

פלסטינים הגיעו עם טרקטור לשדה חיטה בגוש שילה שבבנימין, אותו מעבדים יהודים תושבי האזור, ודרסו באופן מכוון את אחד החקלאים. הוא נפצע קל ופונה לבית החולים, הדורס נעצר ונלקח לחקירה | צפו בתיעוד הדריסה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/05/20 12:25 טז באייר התשפ

פלסטינים דרסו יהודי בשדה חקלאי בגוש שילה | צפו בתיעוד
תיעוד הפורעים על הטרקטור, צילום: גאולת ציון

פורעים ערבים הגיעו הבוקר (א') עם טרקטורים לשדה חיטה אותו מעבדים חקלאים יהודים בגוש שילה, ולטענת החקלאים החלו להשחית את השדה. החקלאי שהגיע למקום בניסיון למנוע את ההשחתה נפגע ונדרס על ידי אחד הטרקטורים במקום.

החקלאי נפגע מהדריסה, ופונה בידי כוחות מד"א לבית החולים שערי צדק בירושלים. במקום נעצר פורע ערבי אחד.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו שמסייע לתושבים במקום סיפר "מדובר בהשתלטות אלימה של ערבים על שדה חיטה המעובד בידי חקלאים יהודים בגוש שילה. הפורעים הערבים הצליחו להשחית שטח גדול ממדים של חיטה ואף דרסו את החקלאי היהודי אשר ניסה לעצור בגופו את הטרקטורים של הפורעים, החקלאי פונה ע"י מד"א לבית החולים שערי צדק".

לדברי עו"ד יאדו, "מדובר בעליית מדרגה בהשתלטות ערבית על קרקעות יהודים, שמהווה ללא ספק תוצאה ישירה של רפיון הידיים של המשטרה והצבא כנגד התפרעות הערבית בשטח. 

הוצאנו כעת מכתבים דחופים למשטרה בדרישה לעצור את הפורעים ולתפוס הטרקטורים עימם בוצע הדריסה, בין היתר על מנת להיפרע מהם את הנזק שנגרם לחקלאי".

מהמשטרה נמסר: "במוקד המשטרה התקבל דווח על חיכוך בין תושבי האזור לפלסטינים סמוך ליישוב שילה במהלך ביצוע עבודות חריש במקום.
על פי הדיווח טרקטור הנהוג על ידי פלסטיני עלה על רגלו של תושב האזור והוא פונה במצב קל (על פי גורמי רפואה) לטיפול רפואי.
נהג הטרקטור עוכב לחקירה".

המכתב של חוננו למשטרה

המכתב של חוננו למשטרהצילום: חוננו