ימים ספורים אחרי יום הזיכרון: אנדרטת שיירת הל"ה חוללה

האנדרטה שהוקמה לזכרם של 35 חללים שביקשו לפרוץ על המצור לגוש עציון, חוללה ונותצה על ידי אלמונים. ראש מועצת גוש עציון: "אבנים אפשר לשבור, אותנו לא, מבקש למצות את הדין עם הפורעים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/20 17:58 יא באייר התשפ

ימים ספורים אחרי יום הזיכרון: אנדרטת שיירת הל"ה חוללה
צילום: נתן רפאלי.

אנדרטת הל"ה חוללה ונותצה ביממה האחרונה על ידי אלמונים, האנדרטה הממוקמת סמוך לכפר צוריף הוקמה לזכרם של 35 חללים שביקשו לפרוץ על המצור לגוש עציון אך נתפסו טרם שהגיעו ליעדם על ידי המקומיים, הלוחמים נרצחו בו במקום. 

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר היום כי הוא הזדעזע לראות את האנדרטה המנותצת: "הזדעזעתי לראות את ניתוץ האנדרטה החדשה לזכרם של לוחמי שיירת הל"ה. זו איננה הפעם הראשונה שזכרם של לוחמי ישראל לדורות מחולל על ידי פורעים ערבים. שיירת הל"ה פרצה לנו את הדרך והתוותה לנו את החזון והמורשת שאנחנו מנסים לקיימה כאן היום בגוש עציון. אנחנו לא יכולים להסכים למציאות בה פורעים ערביים מבצעים לינץ' בזכר גיבורנו ודורשים בכל תוקף להתייחס לאירוע הזה כאירוע לאומני חמור, הדורש מעצר ומיצוי  חומרת הדין עם אותם מחבלים".

צילום: נתן רפאלי

נאמן הוסיף כי הוא הנחה את עובדי המועצה לטפל באופן מיידי בשיקום האנדרטה  "הנחתי את עובדי המועצה לסייע ולתקן את האנדרטה במהירות האפשרית. אבנים אפשר לשבור, אבל אותנו לא".

צילום: נתן רפאלי.