דגן דורש מבנט להקים ועדת חקירה: "קצין המנהל האזרחי פעל בהפקרות"

ראש מועצת שומרון דורש משר הביטחון להקים וועדת חקירה, בעקבות מעצר ארכאולוגים בידי שוטרים פלסטינים: "הדרישה של קצין המנהל האזרחי מישראלי למסור נשק ל'שוטר פלסטיני' - מופקרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/20 14:03 י באייר התשפ

דגן דורש מבנט להקים ועדת חקירה: "קצין המנהל האזרחי פעל בהפקרות"
דגן עם בנט. ארכיון, צילום: רועי חדי

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה היום במכתב חריף לשר הבטחון ח"כ נפתלי בנט, זאת לאחר שהבוקר, נעצרו ארכיאולוגים בשטחי C ע"י שוטרים של הרשות הפלסטינית, וקצין ממת"ק מנשה הורה להם למסור את נשקם לשוטרים הפלסטינים

"מדובר בהוראה מופקרת ובאירוע שהיה עלול להגמר באירוע דוגמת הלינץ' ברמאללה" כותב יוסי דגן לשר הבטחון "לא יעלה על הדעת, שקצין במנהל האזרחי יורה לאזרח ישראלי למסור את נשקו למחבלים במדים שוטרי הרשות 'הפלסטינית'. מעבר להשפלה שיש בכך ובכפיפות הקומה הלאומית, יש בכך הפקרות בטחונית ברורה. ויש לחדד את הנהלים בנושא זה לאלתר. לאחר שאביתר בורובסקי הי"ד, הרב מאיר חי הי"ד, בן יוסף לבנת הי"ד, רב סמל איהאב חטיב הי"ד, נרצחו ע"י שוטרים 'פלסטינים' לאחר הלינץ' ברמאללה אותו גיבו שוטרים 'פלסטינים', לא ייתכן שקצין במנהל האזרחי יורה לאזרח למסור את נשקו לשוטר 'פלסטיני' ויסכן את חייו. אני קורא לך אדוני שר הבטחון להדרש לנושא הזה ולזמן לוועדת חקירה את הקצין ושרשרת הפיקוד שנתנה הוראה שערורייתית כזו".

הבוקר כאמור יצאו 3 ארכיאולוגים לבצע מחקר בנרבתא,  בדרכם נתקלו במחסום של הרשות הפלסטינית שהוצב ככל הנראה בשל הקורונה. השוטרים הפלסטינים עצרו את השלושה ודרשו מהם למסור את נשקם. כשאלו סירבו הם העלו על הקו קצין ממת"ק מנשה שהורה לשלושה למסור את נשקם לשוטר. לאחר התערבותו של ראש המועצה האזורית שומרון שוחררו השלושה עם נשקם לבסיס מבוא דותן הסמוך ומשם לביתם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן