"כחול לבן מבינים שלא יכולים לחסום ריבונות"

יולי אדלשטיין ניהל שיחה יחד מנהיגי המועצות בשומרון בה דיבר על חשיבות החלת הריבונות ועל פרישתו מתפקיד יו"ר הכנסת. "החלת ריבונות תהיה במקרה הטוב מיידית במקרה הרע תוך כמה חודשים. לא מתחרט על המהלך שעשיתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/20 16:12 כו בניסן התשפ

"כחול לבן מבינים שלא יכולים לחסום ריבונות"
הנהגות השומרון בזום יחד עם יוסי דגן יולי אדלשטיין ואיילת שקד, צילום: יח"צ

יו"ר הכנסת היוצא ח"כ יולי אדלשטיין התארח יחד עם ח"כ איילת שקד בערב הנהגות של יישובי השומרון, אותו מקיימת המועצה האזורית שומרון מדי שנה. השנה התקיים ערב ההנהגות בהשתתפות עשרות חברי מליאה יו"רים של יישובים ובכירי הנהלת מועצה אזורית שומרון, דרך הזום בכינוס וידאו על פי הוראות משרד הבריאות. 

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, פתח את הכינוס התייחס לנושא הריבונות ואמר: "ממשלת אחדות היא מה שמדינת ישראל צריכה היום ולכן זה צו השעה. כולנו היינו מעדיפים ממשלה אחרת, ממשלה לאומית אולם במצב העניינים היום, במשבר הכלכלי והבריאותי שכולנו חווים אין נכון יותר ממשלת אחדות ולכך אנחנו מייחלים. כך או אחרת אנחנו מצפים מהממשלה שתקום להבטיח שתהיה החלת ריבונות ביהודה ושומרון כבר בחודשים הקרובים כפי שהובטח"  

יו"ר הכנסת היוצא ח"כ יולי אדלשטיין השתתף גם הוא בכינוס, התייחס למגפת הקורונה וכן למאמצים להקמת ממשלת אחדות והסיכויים להחלת ריבונות ואמר:  "בנוגע להחלת ריבונות; אנחנו מדברים על ביצוע במקרה הטוב מיידי במקרה הרע תוך כמה חודשים, של התוכנית הזו, וצריך להוסיף לזה שכחול לבן שמצטרפת לממשלה מבינה שהיא לא יכולה לחסום את האירוע הזה,אנחנו במצב  שלא הכרנו כמותו, ואני מקווה מאוד שלא נפספס את ההזדמנות הזו,  אנחנו בכיוון הנכון מבחינת המעמד של שטחי המולדת ביהודה ושומרון"

בהתייחס להתפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת אמר אדלשטיין: "אני לא מתחרט על המהלך שעשיתי, אם זה מה שהביא להקמת ממשלה בישראל, גם אם יש מחיר אני מוכן לשלם אותו". אדלשטיין ציין בסוף דבריו את הדרך מעוררת ההתפעלות בה מנהלת מועצה אזורית שומרון את משבר הקורונה והחמיא לראש מועצת שומרון על הנחישות והמקצועיות בהן הוא נלחם על הריבונות, על הבנייה ונלחם בקורונה. 

גם חברת הכנסת איילת שקד התייחסה למצב הפוליטי ואמרה: "אתם יקרים ללבי  המצב הפוליטי מאוד מורכב עבורנו, נכון שעל פי הסקרים מצבנו טוב, אבל אסור לפעול על פי סקרים וצריך להקים ממשלה. ראש הממשלה נמצא לפני חתימה עם גנץ על ממשלת אחדות. אנחנו מאוד מודאגים. בעיקר מאיבוד תיק המשפטים. השליטה בתיקים תעבור לשמאל יש לזה מחיר גדול מאוד. אנחנו לא יודעים מה יהיה עם הריבונות. הוא אומר שאין לו כבלים  אבל אי אפשר לדעת. אנחנו מודאגים וחוששים"