תנועת הריבונות: לא לריבונות במחיר מדינה פלשתינית

בתנועת הריבונות מצטרפים לדבריו של ראש מועצת אפרת רביבי: "מתנגדים לריבונות במידה והחלתה כרוכה בהקמת מדינה פלשתינית, בין אם במישרין ובין אם בעקיפין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/20 14:41 כב בניסן התשפ

תנועת הריבונות: לא לריבונות במחיר מדינה פלשתינית
צעדה של תנועת הריבונות, צילום: דותן גואטה, תנועת הריבונות

תחת הכותרת 'לא לתכנית טראמפ! לא למדינה פלשתינית! כן לריבונות ציונית אמתית בין הים לירדן!' מגיבה תנועת הריבונות לעיקרי הדברים של ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, בראיון שהעניק ל'ג'רוזלם פוסט'.

"צודק עודד רביבי. אנו אכן מתנגדים לריבונות במידה והחלתה כרוכה בהקמת מדינה פלשתינית, בין אם במישרין ובין אם בעקיפין", אומרים בתנועה בהתייחס לדברי רביבי לפיהם ההתנגדות של כמה ממנהיגי ההתיישבות למדינה פלשתינית מהווה מכשול בדרך להחלת ריבונות ישראל על ההתיישבות ביהודה ושומרון.

"אל לנו לשכוח את הנאמנות לארץ ישראל שהחזיקה את עם ישראל במשך אלפיים שנה. אל לנו לשכוח את הסיבה שהובילה אותנו לעלות לארץ ישראל מארבע כנפות תבל ולא לאוגנדה. את כוחנו אנו שואבים מהתנ"ך והאמונה שארץ ישראל היא ארצו של העם היהודי ושלו לבדו. הצו האלוקי הקושר בין עם ישראל לארצו חרות בברזל ובדם, כפי שהתבטא הרב קוק זצ"ל. בארץ ישראל תיכון רק ישות אחת, רק ריבונות אחת והיא הישות הלאומית היהודית", אומרים בתנועה.

בהנהגת התנועה קוראים לנאמני ארץ ישראל ואוהביה להצטרף לקול זעקה גדולה שתדחה מכל וכל רעיון של החלת ריבונות על 30 אחוזים משטחי יהודה ושומרון תוך הסכמה חלילה להקמת מדינה ערבית על שאר השטח. "אם לא תקום זעקה שכזו הרי שיש בכך בגידה בערך העיקרי ביותר של ארץ ישראל, ערך שמכוחו התיישבנו בנחלתנו ההיסטורית".

"כשם שהורה אינו מבצע דילים ועסקים בהם הוא מסכים לכאורה לוויתור על אי מי מילדיו תמורת הצלת ילדיו האחרים, גם אם הוא משוכנע שהצד שמנגד לא יסכים לעסקה, כך גם אין עושים עסקים שכאלה על ארץ ישראל. על ההנהגה הימנית כולה לומר את האמת מבלי לעסוק בפוליטיקות, בטקטיקות ובעסקאות, והאמת היא שארץ ישראל שייכת כולה לעם ישראל לבדו ואין כל מקום להסכים לריבונות זרה כלשהי עליה. על הנהגת הימין כולה להתאחד בקריאה משותפת: לא למדינה פלשתינית, כן לריבונות ציונית אמתית בין הים לירדן ללא כל זיקה לתכנית טראמפ", דברי תנועת הריבונות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן