מקווה חדש בעלי זהב שבשומרון

בעלות של 1.6 מליון ש"ח, נחנך מקווה הנשים החדש ביישוב, שפועל על פי כל כללי משרד הבריאות. ראש מועצת שומרון: "נגד כל הסיכויים, הסתיים הפרוייקט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/20 14:12 יג בניסן התשפ

מקווה חדש בעלי זהב שבשומרון
דגן במקווה החדש, צילום: רועי חדי

בעלות של 1.6 מליון ש"ח הסתיים השבוע שדרוג וחידוש מקווה הנשים בישוב עלי זה"ב שבשומרון. 

המקווה הוקם בסיוע המועצה האזורית שומרון, וועד הישוב עלי זהב, ידידי השומרון בניו יורק בסיוע יחידת קשרי החוץ של המועצה, שלמה ואליס מרציאנו, ותושבי הישוב, הקמת המקווה החלה כיוזמה מקומית של כמה נשים בישוב שהחליטו כהגדרתן: "להוסיף קדושה, ולאפשר לנשים לטבול בשמחה" 

המקווה החל את פעילותו בהוראת ראש המועצה יוסי דגן שהגיע יחד עם רב הישוב הרב מנשה יששכר וצוות הבלניות למקום, קבע מזוזה בכניסה למקווה, כשהוא מוגן עם מסכה לפנים וכפפות. תקיעת המזוזה נעשתה על פי כל כללי משרד הבריאות תוך שמירה על מרחק, וכך גם תעשה פעילות המקווה. 

"הבנו שישנה מצוקה, דווקא בשל נגיף הקורונה, שהביאה לחשש מטבילה בישוב אחר, וקצב העבודה לסיום חידוש המקווה דווקא עכשיו הוגבר, הישוב עשה את הלא ייאמן, ובכוחות משותפים דווקא בשעה הקשה הזו הצליח לסיים פרוייקט כ"כ גדול ומורכב לטובת התושבים. רוח ההתנדבות של התושבים שנתנו יד והובילו את המהלך ממלאת התפעלות וגאווה על הכוחות הגדולים שבשומרון". 

ראש המועצה הודה ללועד הישוב בראשות יוסי הרשקו, לועד הקודם בראשות ישי אלוש, לשלמה ואליס מרציאנו, לתושבי הישוב שנרתמו ותרמו, לבלנית הראשית שרון נוי יחד עם צוות הבלניות, למועצה הדתית שומרון ולידידי מוא"ז שומרון על השותפות.

משה כהן ראש המועצה הדתית: "זכות גדולה לשפץ מקווה נוסף ולתת לנשות עלי זהב מקום מזמין ומפנק לקיים בו את המצווה הכל כך חשובה"
יו"ר הישוב יוסי הרשקו: "אנו שמחים שיפוץ המקווה  הסתיים ונפתח  בעיקר  בתקופה זו שעם ישראל זקוק להתחזקות  ברצוננו להודות לכל העוסקים במלאכת הבניה"
שרון נוני תושבת הישוב מהנשים שיזמו את השיפוץ:  "דווקא בימים אלה כאשר יש חשש לטבול, היה חשוב לפתוח מקוה חדש ונעים, שמרחיב את הלב ומגביר את השמחה שבקיום המצוה. בניסן נגאלו ובניסן עתידים להגאל.
ובזכות נשים צדקניות נשוב ונגאל"
המקווה עוצב ע"י: חגית משיח והאדריכלית: אביטל ויזנפלד בקונספט של: נשיות רעננה, שימוש בחומרי גלם טבעיים וצבעי פסטל, על פי הסטנדרטים המתקדמים ביותר. 

בשל התפשטות נגיף הקורונה, המועצה הדתית שומרון הורתה בהתאם להנחיות משרד הבריאות והמשרד לשירותי דת למקוואות להעלות את תדירות החלפת המים, לבצע חיטוי לאחר יציאת כל טובלת מהמקווה, ולבצע בדיקות סדירות לנקיון המים.