"החלת ריבונות - קודמת לממשלה"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קורא לראש הממשלה על רקע המשא ומתן הקואליציוני: "ממש את ההזדמנות ההיסטורית והבטחת הבחירות להחלת ריבונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/20 08:10 ז בניסן התשפ

"החלת ריבונות - קודמת לממשלה"
נתניהו עם יוסי דגן, צילום: משרד ראש הממשלה

על רקע המשא ומתן הקואליציוני בין כחול לבן לליכוד, ועל רקע המסרים העוברים בין הצדדים בנושא ריבונות, ועל רקע הפרסומים על מחלוקות בנוגע לסירוב אנשי כחול לבן להכניס את נושא הריבונות לקווי היסוד של הממשלה, מזכיר הבוקר (ד)  ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לראש הממשלה את הסיבה בגינה יצא הימין לקלפיות, ואת הבטחת הבחירות. לדבריו:  

"אני מבקש להזכיר שהחלת ריבונות ביו"ש היא הבטחת הבחירות שבגינה יצאו תומכי הימין לקלפיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לממש את ההזדמנות ההיסטורית הזו, ולקיים את ההבטחה הפוליטית שהיתה ערובה ליציאה של תומכי הימין מהבתים לקלפי, מה ששינה את התוצאות מהבחירות של ספטמבר - החלת ריבונות. 

ראש הממשלה צריך להבהיר לאנשי כחול לבן היקרים שהחלת הריבונות שווה וחשובה יותר מהקמת הממשלה, זה הבסיס שצריך להיות להקמת הממשלה הבאה. ריבונות ביהודה ושומרון ומניעת מדינת טרור בלב הארץ"

דגן מזכיר את הנושא לאחר שבחודש ינואר האחרון הבטיח ראש הממשלה , באמצעות יועציו,  לאחר הצהרת טראמפ בנוגע לתוכנית המאה כי מייד לאחר ההצהרה תוחל ריבונות ביהודה ושומרון. לאחר מכן בשל התערבות האמריקאים, הודיע ראש הממשלה כי החלת הריבונות תדחה, כי מי שמעוניין בהחלת ריבונות צריך לבחור בו, ובכך הפך את החלת הריבונות להבטחת הבחירות. דגן אומר את הדברים רגע לפני שקמה ממשלת אחדות, שבימים אלו דנה בתנאים הקואליציוניים להקמת הממשלה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן