יהודה ושומרון לא כלולים במפת הקורונה

במשרד הבריאות הציגו את מפת הנדבקים בקורונה, אלא שכל שטח יהודה ושומרון לא כלול במפה. יוסי דגן פנה אל שר הבריאות לשנות את הנתונים: "אני בטוח שהדבר נעשה בתום לב, אני מבקש ומצפה כי הדבר יתוקן בדחיפות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/20 12:45 כז באדר התשפ

יהודה ושומרון לא כלולים במפת הקורונה
צילום: לשכת שר הבריאות

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, פנה הבוקר (ב') אל שר הבריאות יעקב ליצמן בבקשה לפעול לתיקון פרסומי משרד הבריאות, המציגים את מפת ישראל כשיהודה ושומרון איננה חלק ממנה, ובמקומה מצוין 'הגדה המערבית'. הדבר נודע לדגן ביממה האחרונה לאחר שקיבל פניות רבות מתושבים בתוך השומרון ומחוץ לשומרון, בהם מבודדים, שנרעשו לגלות כי במסמכים הרשמיים של משרד הבריאות הם מכונים: "הגדה המערבית" ומופרדים בקו גבול משל היה מדובר במדינה אחרת. 

מבדיקה שנערכה מתברר כי במפה דומה השתמש המשרד גם בקמפיין שערך לפני מספר שבועות. יוסי דגן כתב במכתבו לשר הבריאות, לאחר ששיבח והודה לשר ולצוות משרדו על עבודתם הקשה בשבועות האחרונים: " בהכירי את השר ליצמן ואת צוותו בהם עוזרו מר מוטי בבצ'יק,  ד"ר אודי קלינר, סגן מנהל בחירות הציבור ורופאת נפת נתניה שנמצאים איתנו בקשר שוטף וקבוע,  אני בטוח שהדבר נעשה בתום לב, ונשמט בתוך הכאוס שיצר נגיף הקורונה.  עם זאת כשם שלא הייתה מתפרסמת על ידי משרד ממשלתי מפה ללא הנגב, או מפה בה משורטט גבול על הגליל וכתוב עליו 'סוריה הגדולה', או לחלופין מפה בה אום אל פחם בתחומי הרשות הפלסטינית, כך לא יתכן כי יהיה ביטוי אנכרוניסטי כמו 'הגדה המערבית' המתייחס אלינו כאל מדינה זרה, דבר אשר אסור שיפורסם על ידי משרד ממשלתי".

דגן הוסיף וכתב: "כבר אתמול התרעתי בנושא ופניתי למשרד הבריאות, אולם נכון לשעה זו טרם קיבלתי כל מענה בנושא. אני סמוך ובטוח כי הדבר לא נעשה בהנחיתך ולא על דעתך או על דעת הנהלת המשרד ואני מבקש ומצפה כי הדבר יתוקן בדחיפות".