דחייה לתשלומי הארנונה ועידוד עסקים מקומיים: ביש"ע נלחמים בנזקי הקורונה

התפשטות נגיף הקורונה גורמת לנזקים כלכלים לבעלי העסקים. במועצת בנימין החליטו להקדים את התשלומים והקלות נוספות ובמועצת גוש עציון יחדו את תשלומי הארנונה. ישראל גנץ: "נעשה הכל כדי לתמוך ולהקל על בעלי העסקים בבנימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/20 23:25 כב באדר התשפ

דחייה לתשלומי הארנונה ועידוד עסקים מקומיים: ביש"ע נלחמים בנזקי הקורונה
ישראל גנץ, צילום: הלל מאיר, פלאש 90

מועצת בנימין נרתמת לסייע לבעלי העסקים: מאז תחילת משבר הקורונה, במחלקת קידום עסקים ואגף התיירות בבנימין עמלים על ליווי צמוד לעסקים ובמציאת פתרונות שיקלו ויסייעו למאות עסקים, אשר חווים בימים אלו איום כלכלי מהותי. בהוראת ראש המועצה ישראל גנץ, ניתנה הנחייה מיידית להקדמת תשלומים לעסקים, בסכום שמוערך במאות אלפי שקלים שיתנו מרווח נשימה לבעלי העסקים לחודשיים הקרובים.

כמו כן, בימים האחרונים מובילה המועצה את קמפיין "כולנו בנימין", שבו מעודדים תושבים לקנות מעסקים מקומיים כדי לסייע להם במהלך תקופת משבר  הקורונה. המועצה ערכה מיפוי של כלל העסקים, ובהובלתם של מנהלת קידום עסקים שרון קליף ומנהל אגף התיירות משה רונצקי יוענק ליווי קרוב לכלל העסקים לצד בניית תוכנית הבראה לבעלי העסקים ביום שאחרי המשבר.

בין הצעדים המשמעותיים, במועצה כבר הודיעו על הקלות רבות שיסייעו לבעלי העסקים וכבר אושרו במשרדי הממשלה ובינהם: דחיית תשלומי ארנונה, הקדמת תשלום לספקים באופן מיידי, ייעוץ וליווי אישי ומקצועי לעסקים, קמפיין עידוד צריכה מקומית, יצירת שיתופי פעולה בין בעלי עסקים ויצירת אפיקי שיווק פרסום חינמית לעסקים עם פרסום חינם בפלטפורמות של מועצת בנימין.

לא רק בבנימין, בשבוע החולף נפגשו בעלי עסקים ותושבים מגוש עציון עם ראש המועצה שלמה נאמן ונציגי המועצה במטרה להקשיב ולחשוב יחד על דרכי פעולה שיוכלו לסייע לכולם התמודד עם המשבר המתרחב. בעקבות זאת יצאה המועצה ביוזמה חדשה שאושרה אמש בישיבת המליאה של המועצה. במסגרתה אושר כי משפחות בהן שני בני הזוג יצאו לחל"ת יקבלו דחייה לתשלומי הארנונה בחודשים הקרובים לתאריך הראשון במאי.  בנוסף אושרה לבעלי העסקים דחייה של כל תשלומי הארנונה, פינוי אשפה עודפת ואגרת שילוט עד הראשון במאי. כמו כן הגישה המועצה המלצה למשרד הפנים לאשר ביטול ריביות פיגורים.

ראש המועצה שלמה נאמן מסר:  "ימים לא פשוטים עוברים על כל עם ישראל, הממשלה מנהלת את משבר הקורונה ועושה מאמצים רבים כדי שנעבור אותו בהקדם. לצד זאת קיים חשש אמיתי לפגיעה כלכלית בעסקים המקומיים שלנו וגם כמובן בתושבים. אי לכך החלטנו ליטול יוזמה, לשבת עם התושבים ובעלי העסקים ולמצוא פתרונות שיסייעו להתמודד עם המצב. אני שמח שהצלחנו לייצר פתרונות ראשוניים שעבור התושב או בעל העסק הקטן הם קריטיים. דחיית תשלומים היא צעד חשוב ובעז"ה ביחד ובשותפות נצלח את המשבר ונצא מחוזקים".