צפו: סיור ראשון מסוגו במנהרות החדשות שנבנות בגוש עציון

פרויקט הכפלת כביש המנהרות בצפון גוש עציון על כביש 60 עולה מדרגה. חברי מועצת יש"ע סיירו במתחם הבנייה וצפו בהתקדמות הכביש אשר נחפר כבר כ-100 מטרים בתוך ההר

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/20 16:14 כב באדר התשפ

צפו: סיור ראשון מסוגו במנהרות החדשות שנבנות בגוש עציון
צילום: מועצת יש"ע

מועצת יש"ע ערכה אתמול (ג') סיור יחד גורמים ממשלתיים למעקב מקרוב לקידום פרויקט התחבורה ביהודה ושומרון, בתוכם בפרויקט הכפלת כביש המנהרות בצפון גוש עציון על כביש 60. הסיור עסק בנושא ההיבטים התקציביים של הכבישים שבביצוע בעיקר באזור גוש עציון ויהודה: כביש המנהרות, כביש 60, עוקף אל ערוב ועוד. במסגרת המפגש, נכנסו הצוותים למתחם הבנייה וצפו בהתקדמות הכביש אשר נחפר כבר כ-100 מטרים בתוך ההר, ובתחילת העבודות על הגשר החדש אשר יחבר בין שתי המנהרות החדשות. הסיור נערך על פי הנחיות משרד הבריאות.

כביש המנהרות הוא חלק מתכנית הפיתוח של הממשלה לתחבורה ביהודה ושומרון אשר מועצת יש"ע יוזמת ודוחפת למימושה, ואשר כולל הוספת שתי מנהרות חדשות – מקבילות לקיימות - והוספת גשר אשר יחבר ביניהן, כך שלכל כיוון יהיו שני נתיבים. אורכן של שתי המנהרות יחדיו הוא כ-1.3 ק"מ, וגובה הגשר שמחבר ביניהן הוא 60 מטרים. עלות הפרויקט היא 850 מיליון ש"ח. 

צילום: מועצת יש"ע

הסיור נערך בהשתתפוץ נציגי משרד התחבורה והאוצר ואנשי מועצת יש"ע ומועצה אזורית גוש עציון שבאו לבחון מקרוב את הפרטים המתוקצבים והמתוכננים בפרויקט. בסיור השתתפו גם נציגי חברת 'מוריה' אשר מבצעת את הפרויקט רחב ההיקף. במסגרת הסיור נכנסו הצוותים ובחנו את פרטי הפרויקט מקרוב, הוצפו אתגרים ובעיות טכניות שהועלו בעת ביצוע העבודה והתקיימו תיאומים בין משרדי הממשלה השונים בנושא הכבישים. 

עם תום הסיור, התקיים דיון במשרדי המועצה האזורית גוש עציון יחד עם ראש המועצה שלמה נאמן ואנשי צוותו על פי כל הכללים וההנחיות המתבקשות לריחוק על פי משרד הבריאות. 

צילום: מועצת יש"ע

כזכור, פרויקט הכפלת כביש המנהרות הוא חלק מתכנית הפיתוח לתחבורה אשר מקדמת מועצת יש"ע בשנים האחרונות יחד עם משרד התחבורה, משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, משרד האוצר והמנהל האזרחי. בין הפרויקטים השונים הנמצאים בתכנית: כביש עוקף אל-ערוב, כביש עוקף חווארה, שיקוע קלנדיה, כביש עוקף לובן ועוד פרויקטים נוספים בתחום התחבורה אשר מטרתם להגביר את הבטיחות של הנוסעים בדרך ולהוריד את זמני הפקקים.

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני ברך על המשך הבנייה: "גם בימים קשים אלה, אנחנו לא עוצרים וממשיכים לקדם ולפתח את ההתיישבות, ככל שניתן ועל פי הנחיות משרד הבריאות. תכנית האב לתחבורה היא חשובה מאין כמוה לשגרה ולבטיחות של התושבים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ואנחנו עומלים על כך ימים ולילות למענם".