אזור התעשייה הגדול ביו"ש - אושר להפקדה

מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי אישרה להפקדה את תכנית איזור התעשייה "שער השומרון" שתכלול כ 2 מליון מ"ר תעשייה והייטק 

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 13:38 ב באדר התשפ

אזור התעשייה הגדול ביו"ש - אושר להפקדה
צילום: shutterstock

אושרה להפקדה תכנית איזור התעשייה שער השומרון שתכלול כ 2 מליון מ"ר תעשייה והייטק. שני עשורים לאחר שהחל התכנון, הבוקר אושרה להפקדה, במועצת התכנון העליונה, תכנית איזור התעשייה הגדול ביותר ביהודה ושומרון - שער השומרון - שייועד להיי טק ותעשייה. 

גודל איזור התעשייה המתוכנן עומד על כ - 3000 דונם יתפרש מצפון ומדרום לכביש 5,   ויכלול כ - 2 מליון מטר רבוע בנוי לתעשייה. איזור התעשייה צפוי להיות אחד המבוקשים ביותר בתעשייה ביו"ש ובכלל וזאת בשל קרבתו לתל אביב ולמרכז הארץ, לנמלי הים, לכביש 5 לרכבת  והמקום משתלב גם בתוכניות העתידיות לרכבת.  

עם סיום הדיון במנהל האזרחי, הוציא ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בקבוק יין מיקב טורא מהשומרון, וראשי הרשויות הרימו כוסית לחיים יחד עם משתתפי הדיון. דגן בירך שהחיינו בשם מלכות. והדגיש שמדובר ברגע היסטורי:  "איזור תעשייה שער השומרון צפוי לשנות את המשוואה בדרך למליון יהודים ביו"ש. איזור התעשייה הזה שהוא הכי גדול ביהודה ושומרון, מעבר למתן מענה לתעסוקה גם לערבים וגם ליהודים, בכל המרחב ומעבר לשדרוג הנושא התעשייתי התעסוקתי והכלכלי, בכל מרחב השומרון הוא גם עוגן כלכלי אסטרטגי למדינת ישראל,  המרחקים הקצרים גם מכביש 5, גם לנמלי הים, יש כאן  הזדמנויות כלכליות עצומות למדינת ישראל, ובנוסף אנחנו זוכים להיות ברגע של ציונות אמיתית, איזור תעשייה כל כך גדול - לבנות את ארץ ישראל". 

חגיגות האישור

חגיגות האישורצילום: יח"צ

על פי התכנית שאישר הבוקר הדרג המדיני ייבנה אזור התעשייה על שטח של כ- 2,000,000 מ"ר לבניה, סמוך לפארק סיבל, וישמש ברובו לתעשיית ההייטק. על השטח הזה ייבנו גם מבני חינוך, בנייני משרדים, מתחמי ספורט, מסחר, תיירות, הייטק, לואו - טק, ומפעלי תעשיה כבדה וקלה.
בנוסף, יבנה מסוף תחבורה עבור תושבי האזור עם חיבור לכביש 5 ולרכבת ישראל