בהנחיית בנט: 1900 יחידות דיור חדשות ייבנו ביהודה ושומרון

שר הביטחון יכנס השבוע את הועדת התכנון העליונה של המנהל האזרחי ביו"ש כדי לקדם ביישובים עלי, שבות רחל ואלון שבות עוד לפני הבחירות. במקביל עוזרו של השר שיגר מכתב ליועמ"ש המשרד בו הוא אוסר על פלסטינים להמשיך את הבנייה בשטחי הרשות הפלסטינית בסמוך לשילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/20 09:50 כו בשבט התשפ

בהנחיית בנט: 1900 יחידות דיור חדשות ייבנו ביהודה ושומרון
שר הביטחון נפתלי בנט. , צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

שר הביטחון נפתלי בנט החליט לכנס ביום רביעי הקרוב ועדת התכנון העליונה של המינהל האזרחי ביהודה ושומרון בכדי לאשר בנייה של יותר מ־1,900 יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון עוד לפני הבחירות, כך דווח בישראל היום.

המסה העיקרית של השכונות החדשות תהיה בלב אזור בנימין. 600 בתים חדשים ייבנו ביישוב עלי, בו מתגוררות כיום כ־930 משפחות, כך שמדובר כמעט בהכפלת מספר התושבים העתידי. 534 בתים חדשים ייבנו ביישוב שבות רחל. במקרה זה מדובר בהגדלה פי חמישה של היישוב. יישובים נוספים שבהם תאושר בנייה בסדרי גודל של יותר מ־100 יחידות דיור חדשות הם צופים במערב השומרון, גני מודיעין בסמוך לכביש 443, אלון שבות ונוקדים בגוש עציון, ועוד. 

שר הביטחון בנט אמר: "אנחנו לא מחכים, אנחנו פועלים. אנחנו לא נמסור סנטימטר אדמה של ארץ ישראל לערבים, אבל בשביל זה צריך לבנות. בשבוע הבא אביא לאישור יחידות דיור רבות בהתיישבות, ונמשיך לפעול גם בהמשך. כך צריך לפעול גם בנושא הריבונות - במעשים בשטח.

במקביל, עוזרו של השר בנט לענייני התיישבות, אבי רואה, שיגר מכתב ליועץ המשפטי של המשרד בו הוא אוסר על פלסטינים להמשיך את הבנייה באזור הסמוך לעמק שילה שבבנימין. ההחלטה מהווה צעד חריג מפני שמדובר בשטח B שלפי הסכמי אוסלו הסמכות האזרחית בתחומו, לרבות מתן אישורי בנייה, מצויה בידי הרשות הפלסטינית. 

"מדובר בבנייה שאין הצדקה אמיתית לביצועה דווקא במיקום הנוכחי ונראה שעיקרה תכליתה לאתגר את כוחות הביטחון הישראליים", כתב רואה ליועץ המשפטי של משרד הביטחון עו"ד איתי אופיר.

עוד נאמר במכתב כי "מאחר שהפרויקט מהווה חלק ממאמץ מוצהר של היזם לעידוד השתלטות פלסטינית על קרקעות במרחב איו"ש, אופן ההתנהלות הביטחונית מולו עלולה לשאת השלכות רוחב ביטחוניות של כלל מרחב איו"ש החורגת מהשלכות דומות לו היה מדובר בבנייה פרטית מקומית. לפיכך, עמדת הדרג המדיני היא כי אין לאפשר בנייה במקום זה".