משרד החינוך לתושב השומרון: "אתה גר בחו"ל"

תושב יהודה ושומרון הגיש בקשה למלגת משרד החינוך עבור אשתו הסטודנטית. בעת מילוי אחד הטפסים, הוא נדהם לשמוע מהפקידה שטיפלה במסמכים, כי התושבות שלו מוגדרת בחו"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/20 13:16 כב בשבט התשפ

משרד החינוך לתושב השומרון: "אתה גר בחו"ל"
ארכיון, צילום: פלאש 90

תושב השומרון הגיש בקשה למלגת משרד החינוך עבור אשתו הסטודנטית. אלא שלמרבה תדהמתו, תוך כדי מילוי הטפסים, הוא גילה על ידי הפקידה שטיפלה בו, שכיוון שהשניים גרים ביהודה ושומרון, משרד החינוך מגדיר את זה כתובות בחו"ל ולכן הטופס איננו יכול להיות מאושר, הסיפור דווח באתר 'הקול היהודי'. 

לפי הפרסומים, נציגת המשרד ענתה לו לאחר דין ודברים ארוך כי המשפחה מתגוררת מעבר לקו הירוק, ולכן היא אינה עומדת בקריטריונים של משרד החינוך. התושב הנדהם ביקש שוב ושוב כי הפקידה תוודא שאכן זהו הנימוק, וזאת מאחר ובמהלך השיחה עלתה גם אפשרות כי הדבר קשור לגובה השכירות או העובדה שהוא שוכר מאגודה שיתופית. אולם הפקידה בדקה את הדברים לעומק ואז חזרה והסבירה כי הדבר אינו קשור לגובה שכר הדירה או לזהות המשכיר, אלא רק לעובדה שהם מתגוררים מעבר לקו הירוק.

האזינו להקלטה: 

כאשר התושב אמר לפקידה במהלך השיחה כי הוא אזרח ישראלי הנושא תעודת זהות כחולה, זו אמרה לו כי התעודה לא משנה דבר מבחינתה. "אתה מחוץ לקו הירוק אז בא, זה לא נחשב" ענתה לו בשיחת הטלפון.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הפונה זכאי למלגה כמו כל אזרח אחר במדינת ישראל, ככל שהוא עומד בקריטריונים לקבלתה. במקרה הנדון הוגשה בקשה עם פרטים חסרים, ועל כן לא ניתן היה להשלים את התהליך. הפונה התבקשה להשלים אותם, אך הדבר טרם בוצע.  יובהר כי אין כל קשר בין מתן המלגה למיקום הגאוגרפי. העניין נבדק וטופל אל מול פקידת השירות".