על מה יוסי דגן מוכן לוותר בשביל שלום?

ראש מועצת שומרון התראיין לטלוויזיה הצרפתית, והפתיע את הכתב בתשובתו: "מוכן לוותר על פריז בשביל שלום, זו הארץ שלנו. שהאיחוד האירופי ידחוף את האף למקום אחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/20 19:10 כ בשבט התשפ

על מה יוסי דגן מוכן לוותר בשביל שלום?
יוסי דגן, צילום: גור דותן

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, התראיין השבוע לטלוויזיה הצרפתית, במסגרת המאבק להחלת ריבונות. במהלך הראיון התפתח וויכוח בין דגן לכתב כשהכתב שאל את דגן: "על מה תהיה מוכן לוותר בשביל שלום?"

דגן ענה לכתב המופתע: "על פריז" והוסיף:  "לא נוותר על מילימטר מארץ ישראל. העם היהודי הוא העם עם הקשר הכי חזק ומבוסס לארצו. כל הנוצרים קוראים את זה בכתבים שלהם, הערבים בקוראן, והעולם כולו מכיר את הקשר בין עם ישראל לארצו. אין עם עם קשר כזה לארצו. אני חושב שזו צביעות, בושה וחרפה, שכל כך הרבה ממשלות זרות מנסות לדחוף את האף שלהם לעניינים שלנו.
אנחנו לא רפובליקת בננות של אף אחד. אנחנו מדינה יהודית עצמאית. וכן הגיע הזמן להחיל את החוק הישראלי ביהודה ושומרון בלי התחכמויות. כמו שעשה בירושלים לוי אשכול שהיה מהשמאל, ממפלגת העבודה. כמו שעשה מנחם בגין ברמת הגולן האדמה הזו היא שלנו, אנו גרים בה. מדורי דורות, אנחנו נהיה בה לתמיד.
זה לא דיון מול ממשלות זרות, זה דיון פנימי שלנו מול הממשלה שלנו, וזה לא משנה אם יש הסכמה מהאמריקאים או מהאיחוד האירופי, שידחף את האף שלו למקום אחר. 

נחיל ריבונות על אפם ועל חמתם ולשמחתם של העמים האחרים, כי אנחנו דואגים לעם שלנו. אין לנו שום מקום אחר בעולם חוץ מארץ ישראל ואנחנו כאן ללחוץ ולחזק  שזה יקרה".

הראיון התקיים כחלק מהמאבק אותו מוביל דגן יחד עם ראשי רשויות נוספים ביו"ש בכדי להביא להחלת ריבונות ביו"ש עוד לפני הבחירות. דגן יצא בראש משלחת מהשומרון לוושינגטון, שם נפגש עם בכירים במפלגה הרפובליקנית, מנהיגים אוונגליסטים ובכירים בממשל ופרס בפניהם את הסכנות שבתוכנית המאה, לפני כשבועיים פתחה המועצה האזורית שומרון בקמפיין הקורא לנתניהו להחיל ריבונות לפני הבחירות זאת כאשר התברר שממשל טראמפ מנסה למנוע את החלת הריבונות לפני הבחירות. 

בסוף השבוע האחרון פתחה המועצה האזורית שומרון בקמפיין: "נתניהו תהיה בגין" וקראה לנתניהו לחיל ריבונות גם נגדת עמדת ארה"ב. השבוע נפגש דגן עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהבטיח לו כי בכל הצבעה על הלחת ריבונות כל 8 ח"כ של ישראל ביתנו יצביעו בעד החלת ריבונות על כל הישובים ובשבוע שעבר פתח דגן אוהל מחאה יחד עםמ ראשי רשיות נוספים ביו"ש מולמשרד ראש הממשלה. הערב תתקיים עצרת מחאה המונית הקוראת לנתניהו להחיל ריבונות לפני הבחירות.